صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هشت - ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فوتبال ایران

ستاره ایرانی  بهترین بازیکن زمین شد
جهانبخش: حق اشتباه نداشتیم
در هفته دوازدهم لیگ هلند، فاینورد به مصاف آلکمار رفت و به برتری 1-0 رسید. در این بازی، علیرضا جهانبخش پس از 14 مسابقه در ترکیب ثابت فاینورد قرار گرفت و نمایشی عالی از خود به اجرا گذاشت. او در این دیدار یک پاس گل داد، سه موقعیت گلزنی برای هم‌تیمی‌هایش ایجاد کرد، 76 درصد دقت پاس به ثبت رساند و آمار 60 درصد دریبل موفق از خود را به‌جا گذاشت. این ستاره تیم ملی کشورمان از سوی رسانه فوت‌موب نمره 8.7 را در این مسابقه دریافت کرد تا بهترین بازیکن زمین شناخته شود. رسانه‌های آماری سوفااسکور و هواسکورد نیز نمره بالای 8 به بازیکن کشورمان دادند. جهانبخش دو شوت در این بازی به سمت دروازه زد که تنها یک شوت او به چهارچوب دروازه رسید و آن نیز با واکنش دروازه‌بان آلکمار همراه شد. او در کار تدافعی هم نمایش مثبتی داشت و توانست آمار هشت باز‌پس‌گیری توپ، دو قطع توپ و 67 درصد تکل موفق را به نمایش بگذارد. فاینورد با این برد 29 امتیازی شد تا به رده دوم صعود کند و پشت سر آیندهوون 36 امتیازی قرار بگیرد.
جهانبخش بعد از این دیدار گفت: «بازی با تیم خوب آلکمار بسیار حساس و هیجان انگیز بود. می‌دانستیم که باید از دقیقه اول تمام تلاش‌مان را بکنیم، بجنگیم و فشار بیاوریم. در نیمه اول موقعیت‌های کافی ایجاد کردیم و درمجموع بازی بسیار خوبی را ارائه کردیم. ما می‌توانستیم حداقل دو گل به ثمر برسانیم. ما می‌خواهیم جایگاه دوم را حفظ کنیم و آیندهوون را تعقیب کنیم. اختلاف امتیاز با صدر جدول زیاد است اما ما برای رسیدن به صدر رقابت خواهیم کرد.» او درباره پاس گلش نیز چنین نظر داد: «می‌دانستم که اگر توپ را به کناره‌ها ببرم موقعیت ایجاد می‌شود. من کوئینتن را دیدم که آزاد ایستاده است و وقتی توپ را به او دادم گفتم شلیک کن و او خیلی قشنگ شلیک کرد. کوئینتن خیلی خوب بازی کرد. ما هرکاری که مربی خواسته بود انجام دادیم.» جهانبخش درباره حس و حالش بعد از حضور در ترکیب ثابت فاینورد یادآور شد: «بازی کردن همیشه حس خوبی است. خیلی وقت بود این فرصت را نداشتم مسابقه‌ای را از ابتدا شروع کنم. می‌خواستم از تمام انرژی‌ام استفاده کنم و بازی خوبی انجام بدهم. از این به بعد هر روز خوب تمرین خواهم کرد تا فرصت‌های بیشتری به‌دست بیاورم و دقایق بیشتری در ترکیب تیم باشم. ما بازی مقابل توئنته را واگذار کرده بودیم و حق اشتباه نداشتیم و توانستیم با اتحاد تیمی ۳ امتیاز را به دست بیاوریم.»

بهترین تصمیم برای رحمتی و نساجی
سیدمهدی رحمتی، سرمربی نساجی پس از شکست این تیم مقابل ذوب‌آهن در رختکن از بازیکنان این تیم خداحافظی کرد. صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی در واکنش به این موضوع گفت: «هنوز استعفایی از رحمتی به دست ما نرسیده اما چهارشنبه درباره نساجی تصمیم‌گیری خواهیم کرد. برای مجموعه نساجی بهترین تصمیم را خواهیم گرفت و سعی می‌کنیم برای تیم تصمیمی بگیریم که به نفع هواداران، بازیکنان و حتی خود رحمتی باشد.» درودگر درباره اعتراض هواداران به او گفت: «هواداران حق دارند و بنده واقعاً از آنها عذرخواهی می‌کنم. دربرابر مردم سرمان پایین است و اگر اعتراضی هم بوده حق با آنها است.»

پیام مورینیو به مورایس
زمانی که ژوزه مورایس سرمربی سپاهان به ایران آمد، رسانه‌ها تیتر زدند «دستیار مورینیو به ایران آمد.» این مربی پرتغالی هم البته در زمان حضورش در لیگ برتر نشان داد که او خودش می‌تواند آقای خاص فوتبال ما باشد و نیازی به قرار گرفتن زیر سایه مورینیو ندارد. حالا برد در ال‌کلاسیکوی ایرانی و تحمیل کردن اولین شکست فصل به پرسپولیس مورایس را بیش از همیشه محبوب کرده است. آوازه موفقیت او البته گویا فراتر از اصفهان به پرتغال رسیده و رفیق قدیمی او را هم ذوق‌زده کرده است. ژوزه مورینیو با گذاشتن کامنتی برای دستیار سابقش نشان داد که از وضعیت او در ایران بی‌خبر نیست. او در کامنتی در صفحه مورایس نوشت: «به بردن و موفقیت ادامه بده.» مورینیو پیش از این هم برای مورایس پیام تبریک فرستاده بود و مشخص است که عملکرد دستیارش را در ایران دنبال می‌کند.

تقاضای استقلال درباره مرادمند
شاید تنها اتفاق ناگوار برای هواداران استقلال در بازی مقابل تراکتور، مصدومیت محمد حسین مرادمند بود که جواد نکونام به ناچار این بازیکن را از زمین بیرون کشید تا روزبه چشمی بار دیگر به خط دفاع برگردد اما در شرایطی که هنوز خبری به صورت رسمی درباره میزان مصدومیت مرادمند مشخص نشده، اخبار غیررسمی حاکی از آن است که او چند هفته‌ای دور از میادین خواهد بود و حتی خبر رسیده او به دربی هم نخواهد رسید. با این حال، باشگاه استقلال ضمن درخواست از رسانه‌ها برای پایان دادن به این شایعات، اعلام کرد تیم پزشکی باشگاه همچنان مشغول بررسی وضعیت پای مرادمند است و ظرف ۲۴ ساعت آینده گزارشی از میزان مصدومیت این بازیکن از سوی پزشکان استقلال در کانال رسمی باشگاه منتشر خواهد شد تا گمانه‌زنی‌ها هم پایان یابد. همچنین این باشگاه در اطلاعیه خود ابراز امیدواری کرد که مرادمند به زودی سلامتی خود را به دست بیاورد و با پیراهن آبی به میدان برود.

جستجو
آرشیو تاریخی