صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

کاهش 22 درصدی تعرفه واردات تایر

بر‌اساس تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات برگزار شده با تولیدکنندگان در راستای تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم درخصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر پرمصرف توسط کارخانجات تولید تایر انجام شد. حسین فرهیدزاده رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تأکید بر لزوم رعایت قیمت‌های مصوب لاستیک در مراکز عرضه، از کاهش تعرفه واردات تایر از ۳۲ به ۱۰ درصد خبر داد.
همچنین به گفته وی با توجه به کاهش تعرفه واردات تایر، اقدامات اجرایی لازم توسط وارد‌کنندگان برای عرضه کافی کالا در سطح بازار صورت گرفته و اکنون شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه هستیم.
فرهیدزاده با بیان اینکه برخی افراد سودجو با تفسیر نادرست از مصوبات اخیر بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می‌توانند این کالا را گران‌تر بفروشند، تصریح کرد: اما چنین موضوعی درست نیست و تأکید مصوبات صادر شده بر به تعادل رساندن بازار است.
وی افزود: همه فعالان حوزه تولید و توزیع موظفند اطلاعات فروش خود را در سامانه‌های مرتبط وزارت صمت مانند سامانه جامع تجارت ثبت کنند، تا در صورت مراجعه بازرسان، موضوع به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی نشود.
همچنین به گفته این مقام مسئول، تمامی مراکز عرضه و توزیع موظفند قیمت‌های مصوب را که در سامانه ۱۲۴ اطلاع‌رسانی شده رعایت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی