صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

گلایه هنرمند سرشناس به برخی واکنش‌های خنثی!
سیدمسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست درباره آنچه این روزها بر اهالی غزه می‌گذرد و واکنش برخی افراد و کشورها به این نسل‌کشی به کنایه نوشته: «ولی من چکار می‌توانم انجام بدهم، من فقط یک نفر هستم. 7 میلیارد نفر همین را می‌گویند!» او در ادامه عکسی را از صفحه احسان باقری، مدیر خانه عکاسان ایران منتشر کرده، عکسی متعلق به «باربارا کروگر» امریکایی که در سال 1982 کار شده و تا به امروز هم نمایش داده نشده است. ترجمه فارسی نوشته‌های مندرج بر این تصویر این می‌شود که: «من می‌کشم، پس هستم!» او این سطر را در واکنش به کشتار اهالی غزه از سوی رژیم صهیونیستی بازنشر کرده است.

پویشی برای معرفی شهدای سرزمین‌مان
محمد حمزه‌زاده، نویسنده ادبیات داستانی در تازه‌ترین استوری خود پویشی را بازنشر کرده که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و در میان مردم دست به دست می‌شود؛ در این پویش از شرکت‌کنندگان درخواست شده عکس شهیدی را که به آن ارادت دارند، اضافه کرده و دیگران را هم به حضور در آن دعوت کنند. حمزه‌زاده در پاسخ به آن، تصویر جلد کتاب «در کمین گل سرخ» نوشته محسن مؤمنی را بازنشر کرده است. این کتاب با روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته که به تازگی چاپ سی‌ویکم آن به همت انتشارات سوره مهر روانه کتابفروشی‌ها شده است.

نوشته کمیل خجسته درباره چرایی پیروزی مقاومت
کمیل خجسته، فعال رسانه‌ای در استوری خود در صفحه شخصی‌اش چند سطری درباره وضعیت غزه و مقاومت اهالی‌ آن در برابر نیروهای رژیم صهیونیستی نوشته که در بخشی از آن می‌خوانید: «چرا مقاومت پیروز است؟ چون قدرت عقلانیت را با احساس درمی‌آمیزد. چون به دنبال نتیجه است. به همین دلیل در مقابل هزاران مار ساحران، یک عصای موسی چنین می‌کند که حتی آنها به او ایمان می‌آورند و در این راه در مقابل فرعون شهید می‌شوند.»

برپایی نشستی ادبی برای علاقه‌مندان
اسماعیل امینی، شاعر و استاد دانشگاه مطلبی درباره برپایی نشستی ادبی را در صفحه‌اش بازنشر کرده و از عموم علاقه‌مندان ادبیات برای حضور در آن دعوت کرده است. در بخشی از اطلاعیه‌ای که استوری کرده، آمده: «نهمین نشست کانون ادبی نفس با اجرای صابر قدیمی و به دبیری حمیدرضا امیرافضلی برگزار می‌شود.» تاریخ این نشست، امروز مصادف با دوشنبه، بیست و دوم آبان ماه، ساعت 16 تا 19، به میزبانی فرهنگسرای خانواده(شفق) عنوان شده است.

بازنشر تصویری از دو چهره دانشگاهی عرصه رسانه
یونس شکرخواه، از چهره‌های شناخته‌شده دانشگاهی در زمینه رشته‌های علوم ارتباطات و روزنامه‌نگاری تصویری را بازنشر کرده که او و هادی خانیکی، از دیگر اساتید پیشکسوت این عرصه در آن دیده می‌شوند. این تصویر را عده‌ای از فعالان رسانه‌ای و دانشگاهی نیز بازنشر کرده و از آن به عنوان قاب پرمهری یاد کرده‌اند که بخشی از افراد اثرگذار بر پنجاه سال عرصه علوم ارتباطات را در کشورمان یادآور می‌شود.

نمایشی به کارگردانی حمیدرضا نعیمی در تئاتر شهر
حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان تئاتر بخشی از تیزر نمایش «فردریک» را در صفحه‌اش با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته است. این نمایش به کارگردانی نعیمی در سالن اصلی تئاتر شهر، هر شب ساعت 19 به روی صحنه می‌رود که کاری از گروه تئاتری شایا محسوب می‌شود. فردریک بر اساس نوشته‌ای از «اریک امانوئل اشمیت» میزبانی علاقه‌مندان را به عهده دارد؛ بهزاد عبدی به عنوان آهنگساز با این کار همکاری داشته و حمیدرضا نعیمی و بهناز نازی هم در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

به یاد عروسک‌گردان کلاه قرمزی
ایرج طهماسب، کارگردان و مجری، به یاد زنده‌یاد دنیا فنی‌‌زاده تصویری را منتشر کرده است. فنی‌زاده عروسک‌گردان عروسک محبوب کلاه‌قرمزی بود که در 49 سالگی و به دلیل ابتلا به بیماری درگذشت. دنیا فنی‌زاده، عروسک‌گردان جمعی از محبوب‌ترین عروسک‌های ایرانی بوده و در خلق بسیاری از شخصیت‌های محبوب برنامه‌های کودک تلویزیون کشورمان نقش داشته است.

خاطره خوش شبنم مقدمی از سریال «هفت‌سنگ»
شبنم مقدمی، بازیگر سینما، تصویری از مجموعه تلویزیونی «هفت‌سنگ» را در صفحه‌اش بازنشر کرده و در شرح مختصر آن آورده: «ده سال پیش، سال 92 درست همین روزها مشغول ضبط این سریال بودیم؛ هفت‌سنگ که یکی از خوش‌خاطره‌ترین کارهای زندگی حرفه‌ای‌ من بود. یادش بخیر.» سریال «هفت‌سنگ» از هشتم تیرماه ۱۳۹۳ به مناسبت ماه رمضان از شبکه سه پخش ‌شد. کارگردانی این مجموعه بیست و پنج قسمتی را علیرضا بذرافشان به عهده داشت و پرویز پورحسینی، بهنام تشکر، الهام پاوه‌نژاد، مهدی سلطانی، شبنم مقدمی و فرناز رهنما نیز در آن به ایفای نقش پرداخته بودند. این سریال درباره سه خانواده است که کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و ماجراهای مختلفی برایشان پیش می‌آید.

جستجو
آرشیو تاریخی