صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

صدور دستور بازرسی از مراکز نگهداری معتادان
 دستور بازرسی اماکن نگهداری از معتادان از سوی رئیس کل دادگستری استان گیلان به دادستان‌ها و رؤسای واحدهای قضایی استان شهرستان‌ها صادر شد.
اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به حادثه تلخ و اندوهبار کمپ لنگرود اظهار داشت: تمامی دادستان‌ها و رؤسای واحدهای قضایی باید از کمپ‌ها و مراکز نگهداری معتادان بازرسی کرده و گزارش‌های خود را به دادگستری کل استان ارسال کنند.
وی با بیان اینکه باید کرامت جامعه هدف در این اماکن حفظ شود، گفت: استانداردهای لازم و رفتارهای خلاف ضابطه توسط مسئولین کمپ مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مشاهده قصور، اخطار قضایی مقتضی صادر شود.رئیس شورای قضایی استان خاطر نشان کرد: اداره بهزیستی مکلف به نظارت مستمر و بازدید میدانی به صورت دوره‌ای از کمپ‌های ترک اعتیاد بوده و باید در صورت کوتاهی به عنوان ترک فعل، پرونده قضایی برای مسئولین مربوطه تشکیل شود.
 
زوج تبریزی همدیگر را کشتند
زن و شوهر تبریزی به دنبال اختلاف شدید با چاقو به جان یکدیگر افتادند و هر دو کشته شدند.
یدالله جهان‌آرا، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در پی وقوع یک مورد درگیری خانوادگی در یکی از محلات تبریز، مأموران کلانتری ۱۲ تبریز فوراً به محل اعزام شدند.مأموران پس از حضور درمحل مشاهده می‌کنند که مردی با همسرش در منزل یکی از بستگان خود به علت اختلافات خانوادگی درگیر شده و این زوج با چاقو همدیگر را به قتل رسانده‌اند. مأموران پس از بررسی موضوع با هماهنگی مقام قضایی و پزشکی قانونی پرونده را برای تحقیقات تخصصی و تکمیلی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دادند.

گروگانگیر جنایتکار کشته شد
مرد مسلح که با شلیک به یک پدر و پسر مقابل دادگاهی در شیراز آنها را به قتل رسانده و زن جوانی را نیز گروگان گرفته بود در عملیات ویژه پلیس استان فارس و در تیراندازی متقابل با مأموران کشته شد.
سردار سرتیپ رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در تشریح این خبر گفت: روز چهارم آبان امسال خبر رسید که سرنشینان یک خودرو پژو 405 مقابل دادگاه ابیوردی واقع در بلوار چمران شیراز به دو مرد شلیک کرده‌اند و سپس زن جوانی را نیز ربوده و گروگان گرفته‌اند که موضوع شناسایی و دستگیری قاتل و گروگانگیر مسلح متواری به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ساعتی بعد از این حادثه، متهم گروگان را به صورت صحیح و سالم آزاد کرد، ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده و شبانه‌روزی، در نهایت روز شنبه 20 آبان مخفیگاه این متهم در یکی از روستاهای اطراف شهرستان کوه چنار شناسایی شد اما وقتی مأموران برای دستگیری به محل رفتند متهم بدون توجه به هشدارهای آنان مبنی بر تسلیم شدن، اقدام به تیراندازی به سمت پلیس کرد که در نهایت طی یک تیراندازی متقابل، به هلاکت رسید.سردار حبیبی گفت: یک قبضه سلاح کلت کمری به همراه خشاب و هشت تیر جنگی که از آنها در به قتل رساندن ۲ نفر از شهروندان و همچنین تیراندازی به سمت مأموران انتظامی استفاده کرده بود، کشف شد. بررسی‌ها نشان داد انگیزه متهم از این قتل‌ها و گروگانگیری مسائل ناموسی بوده است.
 
اسیدپاشی روی برادرناتنی
مرد جوان در اقدامی کینه‌جویانه روی برادرش در زابل اسید پاشید.
سردار دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر بیان داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره اسیدپاشی در یکی از محلات شهرستان زابل، بلافاصله مأموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند و مشخص شد که مردی ۳۱ ساله به دلیل اختلافات خانوادگی، پس از مشاجره و درگیری لفظی، اقدام به پاشیدن اسید به سمت برادر ناتنی خود کرده و سپس از محل متواری شده و فرد آسیب‌دیده نیز به بیمارستان منتقل شده است.
با توجه به حساسیت موضوع مأموران پلیس توانستند با انجام اقدامات اطلاعاتی، مخفیگاه متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی و هماهنگ وی را در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر کنند.
 
دستگیری جویندگان گنج در قلعه باستانی
 جویندگان گنج که در ارتفاعات یک قلعه باستانی بردسکن مشغول حفاری غیرمجاز بودند، دستگیر شدند.
عباس درودی‌نیا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بردسکن گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در ارتفاعات یک قلعه باستانی، بلافاصله دستورات لازم صادر شد و ۶ نفر که شب هنگام در مجاورت یکی از روستاهای شهرستان اقدام به حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای تاریخی کرده بودند، با دستور قضایی و اقدام هوشمندانه نیروی انتظامی حین حفاری دستگیر شده و برای تحقیق و سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند. از متهمین دو دستگاه خودرو، پیکور و تعدادی ابزار مخصوص حفاری کشف و توقیف شده است.

مرگ خرس کمیاب در تصادف

یک قلاده خرس قهوه‌ای در تصادف با خودرو در مسیر جاده مواصلاتی کرند به قصرشیرین تلف شد.
فریبرز بساطی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دالاهو در این باره گفت: لاشه این خرس پس از هماهنگی لازم توسط مأمورین یگان حفاظت این اداره در جای مناسب بهداشتی دفن شد. وی از رانندگان خودروهای عبوری خواست با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود و امنیت زیستگاهی برای حیات وحش تأمین شود.خرس قهوه‌ای یکی از گونه‌های شاخص و با اهمیت استان و حیات‌وحش ایران است که در نواحی جنگلی کوه‌های البرز و زاگرس زندگی می‌کند و تعداد آنها در سال‌های اخیر بسیار کم شده است.

انهدام یک باند هرمی در رامسر
 ۲۰ سرشاخه یک شرکت هرمی که از جوانان به بهانه کار در شرکت‌های پردرآمد کلاهبرداری می‌کردند در رامسر دستگیر شدند.
سرهنگ «جلیل نبوی رستاقی» فرمانده انتظامی رامسر با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش‌های مردمی، مبنی بر فعالیت افرادی در قالب یک شرکت هرمی در شهرستان رامسر، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و پس از تحقیقات گسترده در یک عملیات غافلگیرانه، ۲۰ نفر از اعضای باند کلاهبرداری شرکت هرمی را در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند. این کلاهبرداران با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی جوانان در ابتدا با جلب اعتماد آنها از راه‌های مختلف، به بهانه کار در شرکت‌های پردرآمد و با فریب، آنها را مجبور به ادامه همکاری در شرکت هرمی و عضوگیری می‌کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی