صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و هفت - ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۱

اخبار

ایسنا

 عباس میرزاحسینی، رئیس مرکز رسانه و روابط‌عمومی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به موضوعات مطرح‌شده درباره حذف «شب یلدا» و «چهارشنبه سوری» از تقویم کشور توضیحاتی را ارائه و تأکید کرد که «شب یلدا» از تقویم حذف نشده و چهارشنبه آخرسال هم برای اولین‌بار است که به تقویم اضافه می‌شود.

 

ایلنا

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اینکه حفاظت صرف فیزیکی از محیط زیست دیگر پاسخگو نیست، اظهارکرد: محیط‌بانان ما کم و تعداد شهدا و جانبازانی که در این راه تقدیم کرده‌ایم، بسیار زیاد است. ایثارگری در بخش محیط‌بانان ما در حد اعلا اتفاق می‌افتد و حتی همیاران محیط‌بان ما نیز جان خود را در راه حفظ محیط زیست کشور گذاشته‌اند. در عین حال متخلفان و متعرضان نیز بیشتر از توانمندی‌های هوشمند جدید استفاده می‌کنند. بنا‌بر این باید به سمت استفاده از روش‌های علمی و پایش هوشمند مانند استفاده از پهپاد و سایر ریز پرنده‌ها برویم.

 

تسنیم

 وزارت نفت موافقتنامه صادره خود را برای احداث «پتروشیمی میانکاله» به‌دلیل عدم‌اخذ مجوز محیط‌ زیست و ناترازی گاز طبیعی در کشور ابطال کرد. هوشنگ فلاحتیان؛ معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت با ارسال نامه‌ای خطاب به مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی گهر مازندران (نام جدید شرکت متقاضی احداث پتروشیمی میانکاله که با نام صنایع پتروشیمی امیرآباد مازندران فعالیت می‌کرد) انقضای موافقت مقدماتی وزارت نفت با احداث پتروشیمی میانکاله را اعلام کرد.  

 

جستجو
آرشیو تاریخی