صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر در خبر

ایران

نظام میراثی کشاورزی باغستان سنتی قزوین و نظام میراثی کشاورزی باغات سنتی گردوی تویسرکان به عنوان پنجمین و ششمین نظام میراثی کشاورزی مهم جهانی (جیاس) جمهوری اسلامی ایران در فائو ثبت شد.

 

فارس

علی دارابی، قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در احکام جداگانه‌ای، مدیران ۴ پرونده ثبت جهانی را منصوب کرد. بر این اساس، عبدالرسول وطن‌دوست مدیر پرونده ثبت جهانى «مسجد ایرانی» و محمدحسن طالبیان، مدیر پرونده ثبت جهانى «آسبادهای ایرانی» است. مدیران پرونده‌های «خانه‌های ایرانی و منظر فرهنگی ماسوله» و «قلعه فلک الافلاک و دره خرم‌آباد» به ترتیب مصطفی پورعلی و عطا حسن‌پور معرفی شده‌اند. قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی در این احکام، برنامه‌ریزی دقیق برای رفع موانع ثبت جهانى پرونده‌های مذکور و تدوین مطالعات نهایى این پرونده‌ها را براى ارسال در زمان مقرر خواستار شده است.
  مریم محمدی، رئیس اداره محیط زیست منطقه آزاد کیش گفت: لاشه یک نهنگ در آب‌های جزیره کیش پیدا شد.

 

ایرنا

 ایرج حشمتی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اکنون کشورمان با چالش‌های مختلف زیست محیطی روبه‌رو است که این مسائل تغییر و به هم ریختن در نظم اجتماعی را به دنبال دارد. با چالش‌هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی‌رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی روبه رو هستیم. همچنین طی نیمه نخست امسال با مشکلات ناشی از حوزه گردوغبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده‌ها در کلانشهرها مواجهیم.

 

ایسنا

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌ها، ایران امسال یک ترسالی خوبی را پیش رو خواهد داشت و به همه کشاورزان، دامداران و صنایع آب‌بر این نوید را می‌دهیم که سال آبی خوبی را پیش رو داریم.

 

مهر

جشنواره و نمایشگاه گردشگری با موضوع معرفی فرهنگ مشترک ایران در عشق‌آباد و در آکادمی هنرهای تجسمی پایتخت کشور ترکمنستان برگزار شد. در روز افتتاحیه گروه موسیقی آیینی و سنتی کوژین رقص‌های آذری، لری، خراسانی و کردی برنامه اجرا کردند پس از آنها گروه موسیقی ترکمنی برنامه موسیقی اجرا کرد. این برنامه در حضور سفرای کشورهای خارجی، سفیر ایران در ترکمنستان، دانشجویان و هنرمندان عشق‌آباد برگزار شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی