صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

در نشست اطلاع‌رسانی برنامه‌های سی‌ویکمین دوره هفته کتاب عنوان شد

امیدواری برای تبدیل هفته کتاب به جشنی فرهنگی

گروه فرهنگی/ نشست خبری سی‌‌و‎یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در حالی عصر دیروز برگزار شد که دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از تمرکز برنامه‌های این هفته فرهنگی به حوزه کودک و نوجوان خبر داد.
در ابتدای این نشست، علی رمضانی دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به شعار این دوره از هفته کتاب، گفت: «سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وسوم تا سی‌ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و رویکرد کلی بر توجه بیشتر به حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.»
او ادامه داد: «بیشترین درگیری عموم جامعه با کتاب از طریق نمایشگاه کتاب است و امیدواریم هفته کتاب نیز تبدیل به جشن دیگری در این حوزه شود. ضیافت ارکان نشر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برگزار خواهد شد. فروش حضوری را در کنار فروش مجازی در سامانه کتاب خواهیم داشت و یارانه‌ای برای این ایام ویژه پیش‌بینی شده. ابعاد اقتصادی و فروش کتاب در سال‌جاری بیش از ۱۲ میلیارد تومان خواهد شد. همه دستگاه‌های فعال در عرصه کتاب در تعامل و هم افزایی با یکدیگر نیستند و نیاز است بستر لازم فراهم شود.»
محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز گفت: «۲۱ کتابخانه در طول هفته کتاب افتتاح می‌شود. پویش اهدای کتاب و همچنین سرودی با موضوع کتاب را نیز خواهیم داشت. اجرای طرح عضویت سراسری رایگان و رونمایی از 17 جلد هدهد سفید از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.»
فتح‌الله فروغی، رئیس هیأت‌مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان نیز با اشاره به برنامه‌های این انجمن برای هفته کتاب گفت: «هفته کتاب شروعی دارد که پایانی بر آن نیست. باید به جامعه توجه داشته باشیم تا مشوق ما برای انتشار کتاب باشند.»
فروهر معدنی، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به توسعه و ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنها گفت: «پویش کتابخوانی، صد ثانیه با کتاب، برایم بخوان، اختتامیه جایزه کتاب مرغک و رونمایی از ۷۰۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در این هفته هستند. همچنین دیدار کودکان و نوجوانان با شاعران و نویسندگان، برگزاری جشنواره استانی قصه گویی در استان‌ها تا پایان آبان ماه، برگزاری نمایشگاه از کتیبه تا خط، تحلیل از کتابخوانان و... را نیز برگزار خواهیم کرد.»
مسیح لهراسبی، معاون فرهنگی، هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران هم درباره برنامه‌های فرهنگی این ستاد گفت: «طرح شنبه‌های کتاب مساجد در هفته کتاب ویژه‌تر خواهد بود. همچنین ۱۱۰ مسجد در کل کشور بسته مطالعاتی با محوریت حوزه خانواده ارائه می‌دهند.»
جستجو
آرشیو تاریخی