صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و شش - ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

تشدید فاجعه‌ای تمام عیار در غزه

مرگ شیرخوارگان در بیمارستان شفا

در حالی نشست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بدون راهکار عملی برای توقف کشتار و جنایت رژیم صهیونیستی در باریکه غزه و برقراری آتش‌بس برگزار می‌شود که در سی و هفتمین روز از جنگ نوار غزه، اشغالگران با شدت بیشتری به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند و به رغم هشدارها همچنان بمباران بیمارستان‌های غزه را در دستور کار دارند؛ تا جایی که ارتش رژیم صهیونیستی خواستار تخلیه تمامی بیمارستان‌های غزه شد. ارتش اشغالگر با این دستور، خاطرنشان کرد که هزاران نفر همچنان در حیاط مجتمع پزشکی شفا هستند و باید تخلیه شوند. ارتش اعلام کرد که در طول سه روز گذشته حداقل ۱۵۰ هزار نفر شمال غزه را ترک کردند.
در این شرایط می‌الکیله، وزیر بهداشت فلسطین در کنفرانس خبری گفت، ۳۹ کودک و شیرخوار که در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بودند به دلیل نرسیدن اکسیژن به آنها شهید شده‌اند. الکیله افزود: بمباران مجتمع پزشکی الشفا با بمب فسفر سفید صورت می‌گیرد. بیمارستان القدس از کار افتاده و تنها بخش مراقبت‌های ویژه‌اش کار می‌کند که آن هم تنها تا ساعاتی دیگر می‌تواند کار کند. محمد ابوسلمیه، مدیر مجتمع پزشکی الشفا به الجزیره گفت: خط اصلی اکسیژن بمباران شد و اشغالگران حکم به قتل عمد همه افراد مجتمع دادند. ما نمی‌توانیم برای مجروحان به دلیل قطع برق و اکسیژن کاری انجام دهیم. وی اظهار کرد: پهپادهای اسرائیلی همه کسانی را که در حیاط بیمارستان در رفت و آمد بودند، بمباران می‌کنند. اکنون یک نوزاد جان خود را از دست داده ‌است.
مدیر بیمارستان الشفا می‌گوید: جهان مردن ما را تماشا می‌کند، اما ما عدد نیستیم. اجساد، روی هم انباشته شده و تلاش می‌کنیم آنها را در داخل بیمارستان دفن کنیم. ما نه آب داریم، نه غذا، نه برق، نه اینترنت و کاملاً از دنیا منزوی شده‌ایم. وضعیت فاجعه‌بار است، کودکان داخل بیمارستان منتظر مرگ هستند و تعداد بیماران بسیار زیاد است. بخش مراقبت‌های ویژه و اطفال و تجهیزات اکسیژن، کار را متوقف کردند.
مدیر بیمارستان الشفا افزود: با صلیب‌سرخ مذاکراتی داشتیم تا مقداری سوخت وارد بیمارستان‌ها کنیم، اما آنها گفتند نیروهای اسرائیل با آن مخالفت کردند. وی اظهار کرد: ما با آنروا و سازمان جهانی بهداشت نیز در تماس هستیم، اما آنها نیز گفتند از ارائه هرگونه کمک به غزه و منطقه شمال معذورند. وی افزود: کشتار صهیونیست‌ها در بیمارستان‌ها مستند و مستدل شده ‌است اما اشغالگران بدون توجه فقط به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند.
نیروهای اشغالگر همچنین یک مسجد مقابل مجتمع پزشکی الشفا را بمباران کردند. این مسجد که مقابل این مجتمع پزشکی است و تمام کسانی که قصد خروج از بیمارستان را داشتند، بمباران شدند. به گفته خبرنگار الجزیره، نیروهای اشغالگر خانواده‌ای را که در حال تلاش برای خروج از مجتمع پزشکی الشفا بودند، بمباران کردند. یک پزشک در داخل این مجتمع پزشکی نیز به الجزیره گفت: تمام ساختمان‌های اطراف بیمارستان بمباران شده و هر فردی در داخل محوطه‌های بیمارستان تکان بخورد، هدف قرار می‌گیرد.
اشغالگران پس از بمباران بیش از یک بیمارستان و یک آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه بویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند. رادیو صدای فلسطین گزارش داد، در بیمارستان الشفا که توسط نیروهای اشغالگر صهیونیستی بمباران و محاصره شده، تعداد زیادی شهید «گمنام» وجود دارد. خبرنگار الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، نیروهای این رژیم نفوذ خود را در اردوگاه الشاطی همجوار بیمارستان الشفا بیشتر کرده‌اند. این خبرنگار افزود: خودروهای آمبولانس به دلیل ادامه بمباران‌ها نمی‌توانند زخمی‌ها و اجساد شهدا را منتقل کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی