حوادث جهان

هشدار فوران آتشفشان ایسلند

مقامات ایسلند به دلیل نگرانی از فوران آتشفشان، وضعیت اضطراری اعلام کردند.به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات ایسلند سطح هشدار مدنی را در جنوب غربی این کشور، جایی که بیم آن می‌رود دهانه آتشفشانی در چند روز آینده فوران کند، افزایش داده‌اند.سطح هشدار نارنجی به دلیل دو زمین‌لرزه در روزجمعه و هزاران زمین‌لرزه کوچک‌تر که از ابتدای ماه جاری شبه جزیره «ریکیانس» را لرزاند، صادر شده است.همچنین پناهگاه‌های اضطراری در روستای «گریندویک»، نزدیک به دهانه آتشفشانی ایجاد شده‌اند.

۵ کشته در برخورد اتوبوس و کامیون

پلیس محلی بولیوی اعلام کرد: روز جمعه بر اثر برخورد یک اتوبوس مسافربری و یک کامیون تریلر در بخش شرقی سانتا کروز، حداقل ۵ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تصادف زمانی رخ داد که وسیله نقلیه به مسیر مقابل، جایی که یک اتوبوس مسافربری از شهر پورتو سوارز به سمت مرکز این اداره در حرکت بود، منحرف شد.وی با اشاره به اینکه یکی از خودروها یک کامیون باری و دیگری اتوبوس بین شهری بوده است، گفت: «تصادف به دلیل انحراف به لاین مقابل رخ داده است».راننده کامیون نیز در میان کشته‌شدگان است.

قتل مادر مقابل چشم فرزندان

یک مادر ۳۵ ساله در برابر دیدگان دو کودک خردسالش با ضربات پی در پی کارد در محله سالفورد شهر منچستر انگلیس به قتل رسید.
به گزارش بی‌بی سی، پلیس شهر منچستر اعلام کرد گروه‌های ویژه بررسی این جنایت را به محل اعزام کرده است، اما درباره عامل یا عوامل قتل و انگیزه انجام آن اعلام کرد که در دست بررسی است.
پلیس انگلیس با اعلام اینکه یک مرد ۴۵ ساله را به ظن قتل این مادر بازداشت کرده است از همه کسانی که در اطراف خانه این زن دوربین مداربسته دارند یا خودرو آنها مجهز به دوربین است خواست برای انجام تحقیقات دقیق درباره این قتل به کمک پلیس بیایند.

وضعیت قرمز سیل در فرانسه

بارش سنگین باران و طغیان رودخانه‌ها در شمال فرانسه باعث جاری شدن سیل، تخلیه ساکنان مناطق مختلف و اعلام وضعیت قرمز در بیش از یکصد شهر شد.
به گزارش رویترز، حدود ۲۰۰ مدرسه در شمال فرانسه تعطیل شده و لازم است برخی از ساکنان با بالگرد از محل زندگی خود خارج شوند.
یک کشاورز ۳۲ ساله با اشاره به اینکه در پنج روز گذشته ۶۰ سانتیمتر باران باریده و دام و احشام مزرعه‌اش با سیل مواجه شده‌اند، گفت: اوضاع فاجعه‌آمیز است.کریستوف بشو وزیر محیط زیست فرانسه گفت که ده‌ها شهر این کشور در وضعیت فاجعه قرار دارند.به گفته وی، کسب و کارها و صاحبان خانه‌ها می‌توانند برای جبران خسارت‌ها از پوشش بیمه استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی