صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ثبت رکورد تولید ۷.۵میلیون تن کلینکر در هلدینگ سیمان غدیر

دکتر مهدی عبوری، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در جمع مدیران هلدینگ سیمان غدیر با اشاره به راندمان ۹۳ درصدی و کسب سود خالص بیش از 25 هزار میلیارد ریالی و حاشیه سود خالص 37 درصدی در سال مالی گذشته در هلدینگ سیمان، بر تداوم روند افزایش تولید و بهبود کیفی محصولات تأکید کرد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر در جمع مدیران هلدینگ سیمان غدیر بیان داشت: این مجموعه آمادگی تأمین سیمان مورد نیاز نهضت ملی مسکن را دارد.
این نشست همزمان با بیستمین سالگرد تأسیس هلدینگ سیمان غدیر و ثبت رکورد تولید ۷.۵ میلیون تن کلینکر در این هلدینگ و با حضور مدیران ارشد و اعضای هیأت ‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری غدیر برگزار شد. در ابتدای این جلسه مهندس سلیمیان، مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در گزارشی به ارائه عملکرد 5 ساله و اقدامات و دستاوردهای این هلدینگ پرداخت و افزود: در پایان سال مالی منتهی به شهریورماه 1402 مقارن با بیستمین سالگرد تأسیس این هلدینگ، موفق به ثبت رکورد تولید ۷.۵ میلیون تن کلینکر شدیم. طبق گزارش وزارت صمت، بین همه هلدینگ‌های سیمانی، بالاترین راندمان تولید متعلق به هلدینگ غدیر با بیش از ۹۳ درصد بوده که این رقم در خاورمیانه بی‌نظیر و در جهان کم‌نظیر است.در حوزه تاب‌آوری که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده، اقدامات مؤثری انجام گرفته که باعث شده است حتی در صورت بروز مشکلات پیش‌بینی نشده تولید، به مدت ۱۲۲ روز امکان تولید داشته باشیم، در حالی که این عدد در صنعت به طور متوسط ۷۱ روز است‌ که این امر نشان‌دهنده سطح مطلوب ذخیره استراتژیک و تاب‌آوری هلدینگ حتی در شرایط سخت تولید است.
از ۷.۵ میلیون تن کلینکر تولیدی، حدود ۲.۵ میلیون تن صادر می‌شود.۲۹  مقصد صادراتی در اقصی ‌نقاط جهان ایجاد کرده‌ایم که تنوع جغرافیایی و تعدد مشتریان در قاره‌های مختلف باعث بالا رفتن قدرت تحقق اهداف صادراتی شده است.
در پروژه‌های بزرگ ملی مانند آزادراه اصفهان-شیراز، ایران‌مال، پارس‌جنوبی و عسلویه، قطار شهری مشهد و... تأمین‌کننده سیمان بخش اعظم یا تمام پروژه بوده‌ایم. برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم و ۱۲ هزار فرصت اشتغال غیرمستقیم در هلدینگ سیمان غدیر ایجاد کرده‌ایم که از این حیث دومین هلدینگ در زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری غدیر هستیم. سودآوری مجموعه ما از جنس افزایش قیمت دلار نبوده و بیشتر شدن تولید منتج به افزایش سود شده است که این امر ما را از سایر صنایع و رقبا متمایز می‌کند. طبق آمار، در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایران رتبه‌ ۱۳۹ و بین شرکت‌های تولید سیمان رتبه اول را داشته‌ایم. مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری غدیر همچنین با اشاره به محدودیت‌های موجود در تولید سیمان در کشور افزود: صنعت سیمان در کشور بسیار مظلوم واقع شده و کنترل دستوری قیمت‌ها و اعمال محدودیت به دلیل ناترازی انرژی در فصول تابستان و زمستان و چالش‌های زیست‌محیطی بخش مهمی از مشکلات این صنعت به شمار می‌رود. با وجود این محدودیت‌ها، ثبت رکورد تولید، راندمان بالا و سودآوری چشمگیر نشان از عزم راسخ مدیران هلدینگ سیمان و پرسنل خدوم شرکت‌های زیرمجموعه دارد‌.
برنامه‌های آتی هلدینگ سیمان بسیار مهم و راهبردی‌ است که تکمیل زنجیره پایین‌دستی، تبدیل سیمان به مصالح مصرفی و قطعات پیش‌ساخته بتنی، متنوع‌سازی محصولات سیمانی در حجم انبوه، تأمین برق از طریق منابع تجدیدپذیر، توجه ویژه به صادرات و بهینه‌سازی حمل‌ونقل بخشی از این برنامه‌هاست.

 

جستجو
آرشیو تاریخی