صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر در خبر

فارس

مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی بیان داشت: یک قلاده یوزپلنگ در شهرستان سبزوار مشاهده و حضور آن برای نخستین‌بار توسط محیطبان، بلال قانعی تصویربرداری و مستندسازی شد.

 

ایسنا

جمشید محبت‌‌خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور با تأکید براینکه ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌های شریان‌های مناطق چهارگانه منشأ انسانی دارند، گفت: از ابتدای پاییز تاکنون آتش‌سوزی در ۱۲ استان به مساحت ۴۰۹ هکتار گزارش شده است که منشأ انسانی و سهوی داشته است و با رعایت برخی نکات کوچک به‌راحتی می‌توان میزان آنها را کاهش داد و حتی به صفر رساند. وی درباره آمار آتش‌سوزی جنگل‌ها از ابتدای پاییز تاکنون در مناطق چهارگانه محیط‌زیست افزود: تاکنون آتش‌سوزی در ۱۲ استان به مساحت ۴۰۹ هکتار در مناطق چهارگانه گزارش شده است که بیشترین میزان و فراوانی این آتش‌سوزی‌ها در استان‌های کردستان با ۱۷۴هکتار، زنجان ۱۰۱ هکتار و مازندران ۳۵ هکتار بوده است.

 

ایرنا

احمد وحیدی، وزیرکشور با اعلام ممنوعیت صدور مجوز احداث رستوران در حریم رودخانه‌های مازندران تأکید کرد: ۲ دستگاه دولتی اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب منطقه‌ای به‌منظور پیشگیری از سیلاب‌های ویرانگر، از این پس اجازه ندارند، مجوز احداث رستوران، مکان تفریحی و گردشگری یا بومگردی را در بستر  یا حریم رودخانه‌های مازندران صادر کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی