صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

خبر نازنین بیاتی برای شروع سریالی تازه
نازنین بیاتی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی، خبر از شمارش معکوس برای آغاز پخش سریال «هفت» داده و اینکه تنها سه چهار روز دیگر تا شروع نمایش آن باقی مانده است. سریال «هفت» دومین تجربه کیارش اسدزاده در شبکه نمایش خانگی است. منتقدان اولین اثر او «کرگدن» را از سریال‌های موفق این عرصه می‌دانند؛ این سریال در ژانر اجتماعی ساخته شده است. در خلاصه داستان آن آمده: «محور درآمدزایی هفت دانشجو روایت می‌شود که به راه‌ خلاف می‌رسند ….» از هنرمندان حاضر در این سریال می‌توان به امیر جعفری، بابک حمیدیان، حدیث میرامینی، محمد امین، مصطفی قدیری، مهدی ساکی، مهدی هاشمی، مینا ساداتی، نازنین بیاتی، نیکی کریمی و … اشاره کرد.

نقل قولی از تصحیح استاد کدکنی بر تذکرةالاولیاء
در صفحه منتسب به محمدرضا شفیعی کدکنی، استاد دانشگاه و مصحح چند سطری از تذکرةالاولیاء عطار نیشابوری آمده که در آن می‌خوانید: «کسی از او پرسید که چگونه‌ای؟ گفت: چگونه بود احوال کسی که در دریا بود و کشتی بشکند و هر کسی بر تخته‌ای بماند؟ گفتند صعب. گفت: حال من چنان است.» تا به امروز تصحیح‌های زیادی بر تذکرة‌الاولیا انجام شده است. اولین تصحیح این کتاب به همت رنالد نیکلسون صورت گرفت؛ تصحیح دیگری هم با مقدمه محمد قزوینی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. تصحیح محمدرضا شفیعی کدکنی، آخرین کاری است که بر «تذکرة‌الاولیاء» انجام شده و در دو جلد در سال 1398 منتشر شده است.

گلایه به برخی واکنش‌ها درباره غزه
علی محمد مؤدب، شاعر و نویسنده در تازه‌ترین استوری خود ضمن منتشر کردن تصویری از کودکی شهید و از اهالی غزه نوشته‌ای در همین رابطه را به اشتراک گذاشته که در آن آمده: «قلمت بشکند تاریخ، اگر ننویسی وقتی از گربه‌های مریض عکسی گذاشتم، آتشفشان‌های مهربانی فوران می‌کردند. اما وقتی برای کودکان مظلوم و سلاخی شده فلسطینی شعر گفتم، همان آتشفشان‌ها کور شده بودند و تبدیل شده بودند به آدمک‌های سخنگوی کوکی که: عرب‌ها به ما چه!»

بازنشر فهرست برگزیده‌های فهرست لاک‌پشت پرنده
عبدالحکیم بهار، مروج کتابخوانی اهل روستای رمین چابهار در کنار فعالیت‌های ترویجی‌اش برای کمک به گسترش کتابخوانی، حضور فعالی هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد. او و همکارانش به تازگی فهرست برگزیده‌های لاک‌پشت‌های پرنده را برای اطلاع کودکان و نوجوانان و علاقه‌مندان در کانال کتابخانه این روستا بارگذاری کرده‌اند که البته دسترسی به آن برای دیگر علاقه‌مندان نیز ممکن است. در کنار این اقدام، او معرفی مختصری از برخی کتاب‌های برگزیده این فهرست را هم منتشر کرده که در میان آنها آثاری از انتشارات هوپا هم دیده می‌شود.

تشکر سالار عقیلی از هوادارانش
سالار عقیلی، خواننده موسیقی هم با انتشار تصویر مشترکی از خود به همراه مسعود کیمیایی از حضور این چهره شناخته شده سینما در تازه‌ترین اجرای خود ابراز خرسندی کرده است. او در پست دیگری هم از اتمام همه بلیت‌های خود برای کنسرت فیروزکوه خبر داده است و از مردم بابت این استقبال تشکر کرده است. این اجرا بیست و دوم آبان ماه در سالن آرتا مهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کار تازه فرج‌نژاد در محلی تاریخی
میدیا فرج‌نژاد، آهنگساز و نوازنده تار در تازه‌ترین پستی که منتشر کرده فیلم کوتاهی از اجرای اخیر خود در بنایی تاریخی در چهارمحال و بختیاری را با علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته؛ او در شرح جغرافیای محلی که برای ضبط کار خود انتخاب کرده نیز نوشته: «در بلندای شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری، میان روستای هوره، بر فراز رودخانه پرآب و خروشان زاینده‌رود، قلعه هوره بنا شده است. بنایی با قدمت هفتصد سال که تنها چند قدم با ویرانی کامل فاصله دارد.» او درخصوص بی‌توجهی برای ترمیم این بنای تاریخی گلایه کرده‌ است.

جستجو
آرشیو تاریخی