صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

حملات راکتی و موشکی مقاومت علیه صهیونیست ها

به دنبال تداوم و تشدید جنایت‌ها علیه ساکنان غزه، گروه‌های فلسطینی هم دست به واکنش زدند که به حملات موشکی و راکتی به تل‌آویو، پایگاه نظامی «رعیم» و شهرک‌های غلاف غزه منجر شد. در همین خصوص یسرائیل هیوم گزارش داد، بر اثر شلیک موشک به تل‌آویو چند صهیونیست زخمی شدند. گردان‌های القسام اعلام کرد، در پاسخ به قتل عام صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان غزه، تل‌آویو را با رگبار موشکی بمباران کرد. این گردان‌ها همچنین خبر داد: «نظامیان صهیونیست را در منطقه حجرالدیک غزه بمباران کردیم.» گردان‌های القسام بامداد دیروز نیز یک بولدوزر رژیم صهیونیستی را با گلوله یاسین ۱۰۵ و یک برجک تانک را با گلوله تاندم در جنوب شهر غزه و همچنین یک تانک صهیونیستی را با گلوله راکت یاسین ۱۰۵ در شرق محله الزیتون در شهر غزه هدف قرار داد.
خبرنگار الجزیره گزارش داد که یک گلوله موشکی از غزه به سمت اماکن و شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شد و گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کردند که پایگاه نظامی «رعیم» را با یک گلوله موشکی بمباران کرد. پایگاه «رعیم» به «ستاد فرماندهی لشکر غزه» معروف است که یک نیروی نظامی بزرگ متشکل از تمامی تشکیلات نظامی صهیونیستی و نزدیک به پایگاه زرهی است و مأموریت اصلی آن تأمین امنیت تمامی مرزها با مصر از شرق رفح تا سودانی تا شهرک «زیکیم» در داخل اراضی اشغالی است. گردان‌های القسام همچنین تأکید کرد: یک دستگاه تانک رژیم صهیونیستی متعلق به فرمانده نیروهای زرهی را در محور شمال غربی شهر غزه با گلوله‌های راکت یاسین ۱۰۵ منهدم کردیم. گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی گفت: نیریم و العین الثالثه را با موشک هدف قرار دادیم. در این راستا آژیر هشدار در نیر عوز در غلاف غزه به صدا درآمد.
همچنین رسانه‌های فلسطینی از درگیری‌های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش اشغالگر در جنوب غربی شهر غزه خبر دادند. در کنار این موارد، شرکت پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، از ابتدای جنگ در هفتم اکتبر گذشته ۳۵۴ سرباز کشته شده‌اند که در این میان ۳۸ تن در عملیات زمینی در غزه به هلاکت رسیده‌اند. ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن سرباز گلعاد روزنبلیت (۲۱ ساله) در جریان درگیری‌های پنجشبه شب در شمال نوار غزه خبر داد. ارتش اشغالگر دیروز جمعه اعلام کرد تعداد سربازان کشته شده در عملیات زمینی به ۳۸ تن رسید. رسانه‌های عبری گزارش دادند: نزدیک به ۲۵۰ سرباز در جریان مانور زمینی در غزه مجروح شدند که بیش از ۱۰۰ نفر از آنها در وضعیت وخیم قرار دارند یا نیاز فوری به خروج از جنگ دارند.
گردان‌های القسام نیز از کشته شدن یک سرباز صهیونیست در میان اسرا و زخمی شدن یک سرباز دیگر در نتیجه بمباران رژیم صهیونیستی که روز پنجشنبه نوار غزه را هدف قرار داد، خبر داد. گردان‌های القسام در بیانیه‌ای که در تلگرام منتشر شده، کشته شدن سرباز وظیفه زندانی فائول أزای مارک آسیانی ۱۹ ساله اهل شهرک مودیعین و زخمی شدن یک سرباز اسیر صهیونیست دیگر در جریان بمباران رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه را تأیید کرد.
اینها علاوه بر آن است که رسانه‌های عبری گزارش دادند که از آغاز جنگ غزه، حدود 9 هزار و ۵۰۰ موشک و ده‌ها پهپاد به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده‌است، در حالی که سامانه‌های پدافند هوایی هزاران موشک را رهگیری کرده‌اند. شبکه عبری زبان «آی ۲۴» گزارش داد که این سامانه‌های حفاظتی به بزرگترین شکل ممکن مستقر شدند و عملیات رهگیری از کوه «دوو» در شمال تا دریای سرخ در جنوب انجام شد. به گزارش «آی ۲۴»، تمامی سامانه‌های پدافند هوایی اشغالگران (گنبد آهنین، فلاخن داوود، الماس و پیکان) برای اولین بار به صورت همزمان عملیاتی شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی