صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و پنج - ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

خواب مناسب با یک اپ

خواب مناسب می‌تواند میزان بهره‌وری شما را در طول روز افزایش دهد و یکی از بهترین راهکارها برای داشتن یک خواب خوب، استفاده از اپلیکیشن‌هاست تا درست زمانی که بدن آماده است، بیدار شوید. از یکی از این اپلیکیشن‌های هوشمند که بسیار پرطرفدار است می‌توان به Sleep Cycle اشاره کرد. ‏این اپلیکیشن که درواقع یک ساعت هوشمند است قادر است با تحلیل فازهای خواب شما مناسب‌ترین زمان یعنی زمانی که خواب‌تان به سبک‌ترین حد ممکن رسیده است شما را از خواب بیدار کند. ‏این شکل بیدارشدن از خواب باعث می‌شود بعد از بیداری احساس انرژی کامل و آرامش بکنید.
‏‏طرز کار این اپلیکیشن به این صورت است که با استفاده از سنسور شتاب‌سنج در گوشی‌تان حرکات شما را در طول یک دوره خواب پایش کرده و مورد تحلیل قرار می‌دهد. سپس با استفاده از نتایج تحلیل‌های خود، بهترین زمان برای بیداری شما را که معمولاً یک بازه 30 دقیقه‌ای است پیدا کرده و زنگ ساعت را در همین بازه به صدا در می‌آورد. ‏
‏خواب انسان دارای فازهای مختلفی است و در هر کدام از این فازها عمق خواب کم یا زیاد می‌شود. معمولاً بهترین زمان برای بیدار شدن زمانی است که عمق خواب به کمترین حد خود رسیده است ‏و این اپلیکیشن با نگاهی به سال‌ها تحقیقات عملی و حقایق علمی ثابت‌شده در مورد خواب طراحی شده است.
‏از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به نمایش آمار و نمودارهای تفصیلی از وضعیت خواب شما در هر شب اشاره کرد. این اپ دارای 15 زنگ خبر با کیفیت بالاست و البته امکان تعیین هر فایل صوتی یا موسیقی به‌عنوان زنگ ساعت وجود دارد. این اپلیکیشن دارای بخش راهنمایی برای خواب بهتر است که در آن می‌توانید از تأثیر مواردی همچون خوردن قهوه، خوردن بیش از اندازه یا داشتن استرس بر کیفیت خواب مطلع شوید.
‏برای استفاده از این اپلیکیشن گوشی‌تان را نزدیک تان قرار دهید و اگر هم شارژ گوشی‌تان کم است آن را به شارژر متصل کنید تا در طول شب خاموش نشود. این اپ را می‌توانید از کافه بازار یا مایکت به رایگان دانلود کنید.
جستجو
آرشیو تاریخی