از گوشه و کنار ایران

 عامل شهادت مأمور پلیس البرز کشته شد
قاتل مأمور نیروی انتظامی استان البرز در عملیات پلیس کشته شد.
سردار «حمید هداوند» فرمانده انتظامی البرز در تشریح این خبر گفت: گروهبان یکم «محمدرضا کوشکی» روز ۹ آبان امسال هنگام درگیری با یک سارق مسلح در شهرستان چهارباغ استان البرز بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سر به شهادت رسید. پس از این حادثه دستگیری قاتل این شهید والامقام در دستورکار پلیس قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده مخفیگاه قاتل در حوالی جاده چالوس شناسایی و بامداد پنجشنبه 18 آبان چند اکیپ از کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان ساوجبلاغ به محل مورد نظر اعزام شدند. باتوجه به مسلح بودن این متهم، پلیس چندین مرتبه با فرد موردنظر مذاکره کرد اما این قاتل خطرناک به هشدارهای مأموران توجهی نکرده و به‌صورت مستقیم با اسلحه گرم اقدام به تیراندازی کرد و طی آتش متقابل به هلاکت رسید.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: از ابتدای آغاز عملیات شناسایی و دستگیری این متهم، تاکنون 16 نفر از مرتبطان و همدستان قاتل که در این اقدامات مجرمانه مشارکت داشته‌اند، توسط پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شده‌اند.
 
آتش زدن دکل مخابراتی برای تسویه‌حساب
مرد کینه‌جو که یک دکل مخابراتی را در یکی از محله‌های رشت تخریب کرده و آتش‌زده بود از سوی پلیس دستگیر شد.
سرهنگ محمود حافظی، فرمانده انتظامی رشت گفت: هم‌زمان با ایجاد حریق عمدی و تخریب دکل مخابراتی در یکی از محله‌های شهر رشت، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس قرار گرفت. مأموران کلانتری ۱۵ با اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی عامل این آتش‌سوزی را ظرف مدت یک‌ساعت حوالی محل وقوع جرم، شناسایی و دستگیر کردند. متهم ضمن اعتراف به اعمال مجرمانه خود، اختلاف حساب با یکی از شرکت‌های مخابراتی را علت کار خود عنوان کرد.
 
دستگیری عاملان قتل دختر جوان در خوی
  عاملان قتل دختر جوان در یکی از باغ‌های شهرستان خوی در کمتر از پنج ساعت دستگیر شدند.
سرهنگ کیومرث‌ پاکدل، فرمانده انتظامی خوی گفت: شامگاه پنجشنبه 18 آبان خبر قتل دختر جوانی در یکی از باغ‌های اطراف فیرورق به پلیس اعلام شد و رسیدگی به موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قضایی و انتظامی خوی قرار گرفت. با تلاش مأموران، بلافاصله یکی از عاملان قتل در این شهرستان دستگیر شد.
فرمانده انتظامی ‌خوی با بیان اینکه علت و انگیزه قتل در دست بررسی است اظهار کرد: پس از شناسایی و دستگیری این فرد، متهم اصلی این پرونده نیز که متواری شده بود، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
 
نجات 2 کوهنورد در ارتفاعات سبلان
 نجاتگران جمعیت هلال ‌احمر استان اردبیل ۲ کوهنورد را در ارتفاعات سبلان نجات دادند.
حمید قویدل، مدیرعامل جمعیت هلال‌‌احمر استان اردبیل گفت: خبر گم‌ شدن این کوهنوردان عصر چهارشنبه طی تماس تلفنی مردمی با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان در ارتفاعات سبلان (حوالی یخچال شمالی) اعلام شد. بلافاصله ۲ تیم کوهستان از پایگاه امداد و نجات کوهستان سبلان و یک تیم پشتیبان از جمعیت هلال‌احمر شهرستان مشکین‌شهر به منطقه حادثه اعزام شدند.
وی افزود: نجاتگران این جمعیت بعد از چندین ساعت تلاش بی‌وقفه و عبور از مسیرهای صعب‌العبور، کوهنوردان را پیدا کرده و پس از انجام اقدامات پیش‌بیمارستانی آنها را به منطقه امن انتقال داده و سپس به بیمارستان تحویل دادند.
 
خروج توده 4 کیلویی از شکم یک دختر
پزشکان از شکم یک دختر 18 ساله در اسفراین توده‌ای 4 کیلویی خارج کردند.
جواد میرزاپور، متخصص جراحی عمومی بیمارستان امام خمینی اسفراین گفت: پس از مراجعه این دختر با احساس سنگینی و درد شکم، معاینه و بررسی‌های لازم انجام و مشخص شد کیست بسیار حجیمی در قسمت تحتانی شکم این بیمار وجود دارد.
 وی با بیان اینکه کیست حجیم بیشتر فضای شکم بیمار از داخل لگن تا بالاتر از ناف بیمار را اشغال کرده بود و احتمال پارگی آن در اثر ضربه وجود داشت، گفت: با همکاری تیم اتاق عمل در یک جراحی موفق توده از شکم بیمار خارج شد. وی از تمامی افرادی که مشکلاتی مانند درد شکم طولانی‌مدت یا افزایش سایز ناگهانی شکم  یا افزایش و کاهش وزن ناگهانی دارند خواست، با بروز علائم هشداردهنده در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنند.
 
ربودن پسر 11 ساله برای 15 میلیارد تومان
 گروگانگیران که پسر بچه‌ای را برای باج‌خواهی 15 میلیارد تومانی از کرمان ربوده بودند در زابل دستگیر شدند.
سردار دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: در پی کسب خبری مبنی‌‌بر گروگانگیری پسر 11 ساله در استان کرمان و حضور عاملان اصلی گروگانگیری در شهرستان زابل، بلافاصله تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی وارد عمل شدند.در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد آدم‌ربایان برای باج‌خواهی پسر بچه را در شهرستان کرمان ربوده‌اند که با بررسی سرنخ‌های موجود مخفیگاه عاملان اصلی گروگانگیری در یکی از محلات زابل شناسایی شده و متهمان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مأموران انتظامی استان کرمان شدند.
 
مرگ دلخراش 2 نوجوان موتورسوار
حادثه واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در سبزوار منجربه جان‌باختن ۲ نوجوان شد.
 سرهنگ حسین بیات مختاری، فرمانده انتظامی سبزوار گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی‌بر واژگونی یک دستگاه موتورسیکلت در محدوده خیابان طالقانی تقاطع چهارراه امدادشهر سبزوار بلافاصله گشت تصادفات به همراه نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام و مشخص شد، یک دستگاه موتورسیکلت با راکب و یک ترک‌نشین به دلایل نامشخصی واژگون شده است. در این حادثه راکب ۱۶ ساله موتورسیکلت به‌علت شدت جراحات وارده جان باخت و ترک‌نشین ۱۵ ساله نیز به‌علت شدت جراحات در بیمارستان فوت کرد. علت حادثه در دست بررسی است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی