صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و چهار - ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اپوزیسیون جمهوری اسلامی:
 حمله به اسرائیل
حمله به دموکراسی بود!
 خبر اول اینکه،  بی‌آبرویی جریان ضدایرانی خارج‌نشین حالا بیش از همیشه عیان شده است؛ جریانی که با همدستی سرویس‌های جاسوسی دولت‌های غربی تلاش داشتند با روایت وارونه از اغتشاشات در ایران، در مجامع بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی پرونده‌سازی کنند و حالا در کنار جریان حامی اسرائیل، در انزوای جهانی قرار گرفته‌اند. یک عنصر بدنام جریان ضدانقلاب به تازگی در مصاحبه‌‌ای با «صدای امریکا» عنوان کرده است: «الان نگاه می‌کنید برای حمایت از مردم فلسطین همه کشورهای اروپایی بلند‌ شده‌اند؛ {اینها سال گذشته} کجا بودند؟» مصی علی‌نژاد که به طور رسمی از دولت امریکا برای مبارزه با ایران، حقوق دریافت می‌کند، حالا اما به واقعیت‌های عیان دنیا نیز نعل وارونه می‌زند و ضمن اعتراف ضمنی به جنایت صهیونیست‌ها درحق کودکان و زنان فلسطینی، تلاش می‌کند حوادث سال گذشته ایران را که تحت ابرپروژه «تجزیه» و صدها میلیون دلار سرمایه‌گذاری ضدامنیتی ناکام ماند، با نسل‌کشی اسرائیلی‌ها یکسان‌نمایی کند و متعجب می‌پرسد مردم اروپا آن موقع که ما فراخوان می‌دادیم، کجا بودند! گویی قاطبه مردم جهان همچون سیاستمداران امروز غرب و تریبون‌داران تروریسم همانند علی‌نژاد و... احمق یا مزدور هستند!
علی‌نژاد البته صراحتاً به حمایت از نسل‌کشی در غزه اعتراف می‌کند و می‌گوید: «جنگی که حماس علیه اسرائیل به راه انداخت (طوفان‌الاقصی) جنگ علیه دموکراسی بود»! همین اظهارنظر نشان می‌دهد که دموکراسی مدنظر امریکا و مزدوران رسانه‌ای او تا چه میزان رذیلانه و جنایتکارانه است؛ کشتار بیش از 4000 کودک در چند هفته و رد همزمان هرگونه آتش‌بس و قطع سوخت بیمارستان‌ها و ممانعت از ارسال دارو و کمک‌های بشردوستانه، نمونه آن چیزی است که رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه و عوامل آنها تحت عنوان «دموکراسی اسرائیلی» از آن تجلیل می‌کنند و به دنبال تحمیل آن به مردم ایران نیز بودند!

ایرانیان زندانی در روسیه
به وطن باز می‌گردند
 دست آخر اینکه،  امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری در دیدار با کنستانتین چوچینکو، وزیر دادگستری فدراسیون روسیه در تهران، خبر داد که ۲ نفر از ایرانیان زندانی در روسیه با توافق به عمل آمده بزودی به ایران باز می‌گردند.
رحیمی به مفاد تفاهمنامه مشترک میان ۲ وزارتخانه دادگستری ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: روابط حقوقی قضایی ایران با فدراسیون روسیه در سطح بالایی قرار دارد و امضای هر چهار توافقنامه معاضدت مدنی، معاضدت حقوقی، استرداد مجرمان و انتقال محکومان در سال‌های گذشته بر همین اساس انجام گرفته است.
وزیر دادگستری ایران گفت: ترتیبات اجرایی برای انتقال زندانیان محکوم ایرانی در روسیه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و بزودی شاهد انتقال محکومان ایرانی خواهیم بود که تمایل دارند دوران محکومیت خود را در ایران سپری کنند.
وزیر دادگستری فدراسیون روسیه نیز در این دیدار اظهار کرد: موافقتنامه‌هایی که امضا کردیم اسناد مهمی برای تأمین منافع حقوقی شهروندان هر ۲ کشور است و البته ارتباط حقوقدانان و فضاهای علمی هر ۲ کشور نیز فراهم می‌شود.
وزیر دادگستری فدراسیون روسیه، این تفاهمنامه‌ها را فرصتی برای ادامه همکاری‌های ۲ کشور در سال‌های آتی دانست و این توافقنامه‌ها را ادامه همکاری‌های متقابل شکل گرفته از گذشته برشمرد.

جستجو
آرشیو تاریخی