درگیری‌های سنگین مقاومت و ارتش صهیونیستی در شمال غزه

گروه جهان/ روز گذشته در ادامه تحولات میدانی در باریکه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی که در چند روز اخیر در تکاپو برای تسلط بر شهر غزه است، با مانع سخت نیروهای مقاومت روبه‌رو شد. گزارش‌ها حاکی است، نظامیان رژیم صهیونیستی هنوز نتوانسته‌اند وارد مناطق شهری در شمال باریکه غزه شوند و در برخی مناطق از جمله شرق و جنوب محله «الزیتون»، شمال اردوگاه الشاطئ و شرق بیت‌حانون مجبور به عقب‌نشینی و بیرون کشیدن تانک‌ها و خودروهای زرهی خود شدند.
به گزارش فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی که در یکی دو روز گذشته با انتشار برخی تصاویر از منهدم کردن تونل‌های مقاومت مدعی پیشروی در اراضی اشغالی شده بودند، روز گذشته پس از حملات جدید به محله‌های مسکونی در بیت حانون، بیت لاهیا و حومه شرقی و غربی غزه، مجبور به بازگشت به همان خطوط اولیه در روزهای نخست‌ حمله زمینی شدند و اذعان داشتند، شمار نظامیان کشته شده آنان در جریان نبرد زمینی در غزه به ۳۵ نفر رسیده است. این در حالی است که سران این رژیم با اعمال محدودیت‌های رسانه‌ای شدید و سانسور در رسانه‌های اسرائیلی مانع از اطلاع‌رسانی دقیق درباره تلفات ارتش خود می‌شوند. به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی در همین حال برای تلافی شکست‌هایی که در بخش شمالی باریکه غزه متحمل شد، روز گذشته به حملات موشکی و هوایی خود در برخی مناطق مانند خان یونس ادامه داد. این رژیم همچنین در کرانه باختری، در طولکرم با فلسطینیان این منطقه درگیر شد.
خبرها همچنین حاکی از آن است در جریان حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی با شهادت یک خبرنگار دیگر شمار اهالی رسانه که به دست رژیم صهیونیستی در 32 روز اخیر شهید شده‌اند به 49 نفر رسید. محمد ابو حصیره خبرنگار خبرگزاری وفای فلسطین به همراه ۴۲ نفر از اعضای خانواده‌اش در بمباران منزلشان در غرب غزه به شهادت رسید.
جستجو
آرشیو تاریخی