صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

واکنش مناسب پلیس
به دروغ‌پردازی اینترنشنال
 خبر اول اینکه، پلیس کرمان در واکنش به انتشار ویدیویی از یک درگیری در میدان شهدای این شهر که از سوی یک رسانه ضدانقلاب منتشر شده بود، اعلام کرد: این فیلم مربوط به درگیری خانوادگی تعدادی از اتباع بیگانه در این میدان بوده که اقدام به نزاع با یکدیگر کرده و این حادثه با حضور بموقع واحد یگان امداد فرماندهی انتظامی شهر کرمان و دستگیری مخلان نظم و امنیت پایان یافت. پلیس کرمان در ادامه افزود: همچنین در خصوص حضور خانمی در این ویدیو، موضوع از مبادی تخصصی پلیس تحت بررسی قرار گرفت و مشخص شد، فرد ضارب همسر وی بوده و عوامل انتظامی با مشارکت شهروندان در حال جداسازی طرفین بودند. گفتنی است، ایران‌اینترنشنال این ویدیو را پیش از ظهر دیروز منتشر کرد و پلیس کرمان با واکنش بموقع، دروغگویی این رسانه‌ بدنام در این ‌باره را برملا کرد. پیش‌تر نیز این رسانه با استناد به منابع مجهول یا عوامل سازمان منافقین در ایران، به خبرسازی‌های گسترده درخصوص موضوعات مورد حساسیت افکار عمومی پرداخته است.
 
هراس سناتور امریکایی
از جنگ با ایران
 خبر دیگر اینکه، عضو دموکرات مجلس نمایندگان امریکا در اظهارنظری پیرامون جنگ اخیر اسرائیل در غزه و احتمال گسترش درگیری‌های نظامی در منطقه، تأکید کرد که وقتی درباره خاورمیانه صحبت می‌کنیم، بویژه وقتی قرار است پای ایران در میان باشد، باید بسیار محتاط باشیم. جیم هایمز، نماینده دموکرات مجلس امریکا در پاسخ به سؤالی درباره چرایی مخالفت با قطعنامه‌ای که علیه ایران بود، گفت: من همیشه مخالف هسته‌ای شدن ایران بودم، اما در این قطعنامه آمده بود که با هر وسیله‌ای باید جلوی هسته‌ای شدن ایران را گرفت و این یعنی جنگ. وی با بیان اینکه تا امروز، امریکا نه می‌داند و نه معتقد است که ایران مستقیماً در حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل دست داشته است، اضافه کرد: درست است که ایران سال‌های سال از حماس حمایت کرده است، اما وقتی از جنگ و صلح در خاورمیانه صحبت می‌کنید، باید در گفتارتان بسیار مراقب و محتاط باشید، زیرا منطقه خاورمیانه مانند بشکه باروت است. جیم هایمز ادامه داد: لذا باید درباره آنچه حرف می‌زنیم محتاط باشیم، زیرا باید ایران را از درگیری در جنگ اسرائیل و حماس دور نگه داریم.
گفتنی است هراس از گسترش درگیری‌ها در منطقه یا مداخله ایران، یکی از دل نگرانی‌های ثابت امریکا و غرب از ابتدای جنگ اخیر در غزه بوده است. این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر حمایت سیاسی و دیپلماتیک رسمی از مردم فلسطین، همواره خواستار آتش بس فوری در غزه بوده است.

تروریست ها از ایران دورتر شدند
 دست آخر اینکه،  مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد که همه مخالفان مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناطق دوردست از مرزهای ایران منتقل شدند.
به گزارش میدل‌ایست نیوز، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق روز دوشنبه با اشاره به انتقال همه مخالفان مسلح ایران به مناطق دوردست از مرزها گفت، نیروهای مرزبانی و پیشمرگه وارد مواضع آنها شدند و طی مرحله آتی آنها در اردوگاه‌های ویژه و همچنین دور از مرزها قرار می‌گیرند. بر اساس توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق، تمام گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دور و پایگاه‌های آنها تحویل نیروهای دولت مرکزی عراق شود. شایان ذکر است، گروهک‌های تجزیه‌طلب کردی پس از استقبال گسترده مردم کردستان از رئیس‌جمهور، با عصبانیت به مردم این استان توهین و آنها را تهدید به انتقام کردند! کانال تلگرامی گروهک موسوم به حزب آزادی کردستان (پاک) ابتدا با هراس‌افکنی مدعی شد، قرار است در تجمع استقبال از رئیس‌جمهور انفجار صورت بگیرد! و بعد هم مدعی حضور «اتوبوسی» مردم از سایر استان‌ها شد و در نهایت نیز با انتشار تصاویر مردم آنها را تهدید به مرگ کرد!

جستجو
آرشیو تاریخی