صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

لیگ قهرمانان آسیا

برد تاریخی طلایی‌پوشان با زدن ۹ گل
این بازی پرگل‌ترین نبود!
سپاهان ایران در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا، توانست در ورزشگاه آزادی میهمانش آلمالیق ازبکستان را با نتیجه عجیب و باورنکردنی ۹ بر صفر شکست دهد تا امیدهای صعودش به مرحله حذفی افزایش پیدا کند. با این حال، این مسابقه پرگل‌ترین بازی لیگ قهرمانان آسیا نبود!
 
برد پرگل ملوان و پرسپولیس
بهترین برد باشگاهی در آسیا در بین تیم‌های ایرانی متعلق است به ملوان که در سال 1986 توانست با نتیجه عجیب 12 بر صفر ویکتوری مالدیو را شکست دهد.  جالب است بدانید در نتیجه‌ای که 33 سال پیش در ورزشگاه آزادی به دست آمده بود نیز پرسپولیس در دور اول رقابت‌های جام در جام آسیا تیم پنجاب پاکستان را با نتیجه ۹-صفر شکست داد.
 
سپاهان بهترین برد ایرانی لیگ قهرمانان
اما از زمان ادغام جام برندگان آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و سوپر جام آسیا و تبدیل آن به لیگ قهرمانان آسیا، تاکنون بازی‌های زیادی برگزار شده که پیروزی ۹ گله سپاهان، قاطع‌ترین و پرگل‌ترین بازی این مسابقات نبوده و تیم‌هایی چون چونبوک هیوندای کره‌جنوبی و چانگچون یاتای چین نیز موفق شده بودند در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۱۰ حریفان خود را با به ثمر رساندن ۹ گل شکست دهند. اما پیروزی سپاهان برابر آلمالیق قاطع‌ترین پیروزی یک تیم ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان است و بعد از آن، پیروزی شش بر صفر فولاد برابر القادسیه در سال ۲۰۰۶ در رده بعدی قرار دارد.
 
برد‌هایی با 15 گل
این رکورد برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ شکسته شد؛ جایی که سئونگنام ایلهوای کره‌جنوبی که اکنون در سطح دوم فوتبال کره‌جنوبی (کی‌لیگ ۲) قرار دارد، توانست پرسیک اندونزی را با ۱۵ گل درهم بکوبد. ۲ سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۶ نیز گامبا اوزاکا این رکورد را تکرار کرد و در خانه با نتیجه ۱۵ بر صفر دانانگ ویتنام را با شکست سنگینی بدرقه کرد. درهمین لیگ قهرمانان آسیا فصل گذشته هم بازیکنان الغرافه با هدایت آندره آ استراماچونی به جدال شباب‌الاهلی امارات رفتند که در آن مسابقه شباب‌الاهلی به پیروزی هشت بر دو دست یافت تا به یک پیروزی دراماتیک دست پیدا کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی