صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و سه - ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

مهر

 نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی‌سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در نتیجه اهتمام دولت مردمی‌سیزدهم به موضوع حفاظت و صیانت از محیط زیست، بعد از روز زمین پاک که نخستین مناسبت محیط زیستی در تقویم رسمی‌کشور بود، پانزدهم اسفند ماه به عنوان روز آموزش همگانی حفظ محیط زیست نامگذاری و در تقویم رسمی‌کشور ثبت شد.

 

مهر

 خودروسازان بابت تولید خودروهای پرمصرف جریمه می‌شوند. بر اساس آیین نامه ماده ۳قانون ساماندهی صنعت خودرو، خودروسازان موظف شده اند بابت تولید خودروهای پرمصرف جریمه پرداخت کنند. در این آئین نامه خودروسازان موظف شدند سبد مصرف سوخت محصولاتشان را به گونه‌ای مدیریت کنند تا در کنار تولید خودروی پر مصرف، یک خودروی کم مصرف هم تولید شود یعنی جمع مصرف سوخت تولیدات هر خودروساز از یک حد مشخصی فراتر نرود، وگرنه جریمه خواهد شد.

 

ایسنا

نقی عزیزی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تهران از تصویب احداث ۱۰ بوستان روستایی در استان تاکنون خبر داد و گفت: احداث بوستان‌های روستایی یک طرح مردمی‌است. زمین‌هایی که مشکل حقوقی و فنی نداشته باشند را طبق قانون در اختیار روستاها قرار می‌دهیم و در برخی نقاط بر اساس تفاهمنامه با دهیاری‌ها زمین را در قالب جنگلکاری مشارکتی عرصه به آن‌ها تحویل می‌دهیم و با کاشت درختان، فضای سبز ایجاد شده مورد استفاده روستاییان قرار می‌گیرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی