277 مرکز درمانی در کشور مجوز گردشگری سلامت دارند

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توضیح اقدامات انجام شده در زمینه رونق گردشگری سلامت، گفت: در دو سال گذشته بیشترین مراجعه درمانی گردشگران سلامت به کشورمان برای دریافت خدمات در حوزه زنان و زایمان، جراحی چشم و ارتوپدی بوده است و پس از آن خدماتی همچون جراحی‌های زیبایی، اورولوژی، جراحی عمومی و... در سایر رتبه‌بندی‌ها قرار می‌گیرند.
به گزارش ایسنا، دکتر سعید کریمی با اشاره به ظرفیت‌های درمانی کشور و پذیرش گردشگر سلامت و در عین حال تأکید بر لزوم ساماندهی این موضوع، گفت: نظام سلامت، کادر درمان و بیمارستان‌های کشورمان خدمات خوب و باکیفیتی در حوزه گردشگری سلامت ارائه می‌دهند و در واقع گردشگری سلامت فرصت خوبی را فراهم می‌کند که ضمن ارائه خدمات درمانی، فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی را نیز به سایر کشورها عرضه کنیم.دکتر کریمی افزود: در حال حاضر ۲۷۷ مرکز درمانی دارای مجوز گردشگری سلامت (IPD) در کشور وجود دارد.
وی درخصوص آمار ورود گردشگران سلامت به کشور، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۹۶ نفر از ۱۶۴ ملیت و در 6 ماهه نخست سال‌جاری نیز ۶۰۵ هزار و ۱۲۵ مراجعه‌کننده غیرایرانی از خدمات سلامت محور ما استفاده کرده‌اند.به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده خدمات در بخش گردشگری سلامت به مراجعینی از کشورهای افغانستان، عراق، عمان، بحرین، پاکستان، کویت،
جمهوری آذربایجان، هندوستان، تاجیکستان و عربستان سعودی ارائه می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی