صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و دو - ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

تجهیزات ارسالی امریکا به دفتر مولوی‌عبدالحمید به مقصد نرسید
 خبر اول اینکه،  ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک آژانس امنیت ملی امریکا «N.S.A» با ردیابی نیروهای امنیتی ایران ضبط شد. به گزارش فارس، مقصد اصلی تجهیزات، دفتر مولوی‌عبدالحمید در خیابان خیام زاهدان بوده و۵ نفر از عوامل مؤثر دریافت‌کننده و بهره‌بردار این تجهیزات نیز در زاهدان بازداشت شدند. گفتنی است، ارسال این تجهیزات با هدف بازتولید آشوب در زاهدان، زمینه‌سازی برای ایجاد یک ارتباط امن میان عوامل داخلی با خارج و تسهیل فعالیت‌های تبلیغاتی بوده است.

مدیر مسئول هم میهن مجرم شناخته شد
 خبر دیگر اینکه، به گفته سخنگوی هیأت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، مدیرمسئول هم‌میهن با اکثریت آرا مجدد مجرم شناخته شد.
اتهام‌های غلامحسین کرباسچی نشر مطالب خلاف واقع و ایجاد اختلاف بین اقشار مردم بود که هیأت منصفه پس از شنیدن دفاعیات وکیل متهم با اکثریت آرا در موضوع اتهام متهم را مجرم دانست و نیز وی را با اکثریت آرا مستحق تخفیف ندانست.
همچنین پرونده فریماه‌ شیخ الاسلامی کندلوس مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی پارسینه به اتهام افترا علیه امیر شریفی خضارتی وکیل دادگستری بررسی شد که هیأت منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم وی را مجرم اما مستحق تخفیف دانست.
 
 ایست قلبی متهم امنیتی در دادگاه
 دست آخر اینکه،  خبرگزاری قوه قضائیه روز گذشته خبر داد که در جریان روند رسیدگی به یک پرونده با اتهامات امنیتی علیه ۲ متهم که به همراه وکلای خود در دادگاه انقلاب تهران حضور داشتند، یکی از متهمان که زندانی نبوده و از منزل خود به مقصد دادگاه آمده بود، در صحن دادگاه حالش به‌هم خورد و با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته فوت کرد. مطابق نظر اولیه عوامل اورژانس علت مرگ ایست قلبی نوشته شد اما با وجود این جسد برای بررسی کارشناسی و انجام آزمایش‌های تخصصی به پزشکی قانونی منتقل شد.

جستجو
آرشیو تاریخی