به مناسبت هفتادوششمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال احمر صورت گرفت

افتتاح نخستین مدرسه متاورس در کشور

مهسا قوی قلب/ روز گذشته نخستین مدرسه متاورس کشور درحالی افتتاح شد که مصادف با هفتادوششمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال احمر بود.
معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور بااشاره به اینکه در مدرسه متاورس تمامی اطلاعات به‌صورت مجازی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، به «ایران» گفت: مدرسه «متاورس» یا «نمادرس» مدرسه‌ای کاملاً نوظهور است و برای اولین‌بار در کشور تجربه می‌شود. هدف از ایجاد این مدرسه رسالتی است که جمعیت در خصوص آموزش و آمادگی افراد در برابر مخاطرات از جمله سیل و زلزله تعقیب می‌کند. ما شیوه‌های آموزشی سنتی و معمول تا شیوه‌های مدرن را در دستور کار داریم. از این‌رو برای نخستین‌بار مدل آموزشی جدیدی را ایجاد کردیم. در این نوع آموزش فرد در قالب فیلم‌هایی که خود بازیگر آن است از طریق عینک‌های واقعیت‌افزوده و مجازی آموزش مبتنی بر بازی را در محیط واقعیت‌افزوده فراخواهد گرفت.
وحید ایمانی افزود: درحال حاضر 8 هزار کانون دانش‌آموزی در کشور داریم و می‌توان به تدریج مدارس متاورس را در این کانون‌ها بازگشایی کرد. از فواید این نوع آموزش در کنار سریع بودن، سهل بودن و زودفهم بودن، ماندگاری آن است. یادگیری از این طریق در ذهن باقی می‌ماند چرا که فرد محیطی طبیعی را تجربه می‌کند، گویی که واقعاً درگیر سیل یا زلزله‌ای شدید شده است و گام‌به‌گام با پیش‌بینی‌ها حرکت می‌کند تا بازی به انتها برسد. این نوع آموزش باعث می‌شود، دانش مورد نظر در ضمیر ناخودآگاه دانش‌آموز باقی بماند و در کل ماندگاری بالایی دارد.
به گفته معاون دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور تاکنون 90 دستگاه که هر عینک رقمی معادل 40 میلیون تومان قیمت دارد، تهیه شده اما بدون شک هرچه مشارکت دستگاه‌های همکار مانند آموزش و پرورش و سایرین بیشتر شود، تعداد بیشتری عینک می‌توان تهیه کرد. ظرفیت مدرسه فعلاً 20 نفر است و هر دوره آموزشی هم یک‌روزه در نظر گرفته شده است.

بیش از یک میلیون عضو جوان در سازمان جوانان جذب شدند
رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه تاکنون یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار عضو جوان در هلال احمر جذب شده و فعال هستند، گفت: در مجموع ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب هلال احمر داریم و این افراد آماده کمک به حادثه‌دیدگان هستند.به گزارش «ایران» سیدهاشم حسینی‌المدنی، در نشستی خبری به مناسبت هفتادوششمین سالگرد تأسیس این سازمان افزود: سازمان جوانان درگاه ورودی جمعیت در جذب، سازماندهی و به‌کارگیری اعضای داوطلب است و در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران عضو داوطلب وجود ندارد.

جستجو
آرشیو تاریخی