صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

یک اردوگاه دیگر هدف حمله ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت

اندوه المغازی

گروه جهان / روز گذشته همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیرخارجه امریکا در اراضی اشغالی فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران اردوگاه دیگری در نوار غزه کرد و شمار زیادی از ساکنان اردوگاه المغازی را به شهادت رساند.
به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، در بمباران این اردوگاه که در مرکز نوار غزه بود، سه خانه هدف گرفته شدند که در نتیجه آن دست کم 51 نفر به شهادت رسیدند. در همین ارتباط اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه خبر داد: «بیشتر شهدای این حمله کودکان و زنان بودند.» این در حالی است که منابع بیمارستان شهدای الاقصی خبر داده‌اند، یکی از شهدای این حمله نوزادی 10 روزه بوده است.
این حمله همچنین بیش از 100 زخمی بر جا گذاشت که به بیمارستان شهدای الاقصی منتقل شدند. بنا بر گزارش‌ها حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. مدیر کل بیمارستان‌های غزه نیز تأکید کرد، شدت جراحت برخی از زخمی‌ها طوری است که باید مورد عمل جراحی قرار گیرند اما با توجه به تعداد بالای زخمی‌ها و اندک بودن کادر درمان امکان رسیدگی به همه آنها وجود ندارد. برخی منابع خبری داخل غزه نیز تأکید کردند، احتمال افزایش شهدای این حمله می‌رود زیرا هنوز آواربرداری‌ها انجام نشده و احتمال دارد تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار باشند.
در پی این حمله، جنبش حماس در واکنش به این جنایت، با اشاره به کشتار مدرسه الفاخوره همزمان با حضور وزیر خارجه امریکا در اراضی اشغالی اعلام کرد: «رژیم اشغالگر در اردوگاه المغازی با بمباران مستقیم خانه‌های شهروندان، مرتکب کشتار جدیدی شد که در آن نزدیک به 51 نفر شهید شده و صدها نفر دیگر زخمی شدند، در حالی که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند. این کشتار به سریال کشتارهایی که این رژیم اشغالگر نازی مرتکب شده، همانند کشتار مدرسه اسامه بن زید و قتل‌عام مدرسه الفاخوره افزوده شد، کشتار الفاخوره همزمان با حضور بلینکن، وزیر خارجه امریکا در تل‌آویو و منطقه انجام شد و این مسئولیت دولت امریکا در این کشتار را که با سلاح‌های امریکایی و با چراغ سبز بایدن، رئیس‌جمهور آن انجام شد، ثابت می‌کند.»
افزایش شمار شهدای جنگ غزه
کشتار جدید ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه المغازی در حالی رخ داده است که اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز گذشته جدیدترین آمار شهدای این جنگ را اعلام کرد و گفت: «شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۹۷۷۰ نفر از جمله ۴۸۰۰ کودک، ۲۵۵۰ زن و ۵۹۶ سالمند افزایش یافت. تاکنون ۲۴ هزار و ۸۰۸ نفر نیز در نتیجه این تجاوزات مجروح شده‌اند. ما همچنین ۲۶۶۰ ابلاغیه مفقودی از جمله مفقودی ۱۲۷۰ کودک را دریافت کرده‌ایم.»
وی همچنین تأکید کرد: «از همه طرف‌ها می‌خواهیم مسیر ایمنی را برای انتقال کمک‌ها به غزه ازجمله سوخت فراهم کنند. گذرگاه‌های امنی وجود ندارد و اظهارات در این‌باره دروغ است. ما تأیید می‌کنیم که برای سومین روز متوالی نتوانستیم مجروحان را به بیمارستان‌های مصر منتقل کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی