صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست و یک - ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

افزایش سرانه مطالعه در استان سمنان
سمنان- استاندار سمنان با اشاره به انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: با برنامه‌ریزی به دنبال افزایش سرانه مطالعه در این استان خواهیم بود.
سید محمد رضا هاشمی افزود: این انتخاب خوشبختانه موج مثبتی را در استان ایجاد کرده که می‌تواند در افزایش سرانه مطالعه نیز مؤثر باشد.
وی افزود: ما چه در حوزه شورای فرهنگ عمومی و چه در مجموعه ارشاد اسلامی، کتابخانه‌های عمومی، انجمن کتابخانه‌های عمومی و … نیاز به برنامه‌ریزی داریم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مختلف در راستای ترویج مطالعه بهره‌گیری کنیم.
استاندار سمنان با بیان اینکه انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب کشور، مسیر دو ساله‌ای را طی کرده است، گفت: سمنان در بین ۱۰۰ شهر توانسته این مقام را کسب کند لذا نیاز به یک اهتمام و عزم جدی وهمگانی بین مردم و مسئولان داریم تا از این طرح بهره خوبی بگیریم.

برگزاری همایش روز ملی مازندران در کجور نوشهر
نوشهر- همایش روز ملی مازندران و سالروز تأسیس نخستین حکومت علویان در ایران با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روستای صالحان بخش کجور شهرستان نوشهر برگزار شد.
چندی پیش رئیس جمهور مصوبه تعیین مناسبت‌های جدید برای درج در ضمیمه تقویم رسمی کشور را که بنا به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ۸۶۴ مورخ ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۱ شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد برای اجرا ابلاغ کرد؛ براساس این ابلاغیه روز ۱۴ آبان‌ به نام روز مازندران نام‌گذاری شد.
استاندار مازندران با بیان اینکه با تلاش دولت سیزدهم، روز مازندران در تقویم رسمی کشورمان به ثبت رسید، گفت: این امر بیانگر توجه ویژه دولت مردمی به هویت فرهنگی مردم دیار علویان است.
سیدمحمود حسینی‌پور با بیان اینکه مازندران به لحاظ گردشگری و مهاجرت رتبه نخست کشوری را دراختیار دارد، بر لزوم حفظ هویت و فرهنگ اصیل مازندران تأکید کرد و افزود: برخی مناطق استان بویژه مناطق روستایی، با ورود مسافران و گردشگران دستخوش تغییرات فرهنگی و هویت روستایی شدند.
وی افزود: تشکیل نخستین حکومت شیعی در مازندران بیانگر هویت بالای ارزشی مردم این استان است.

جستجو
آرشیو تاریخی