حوادث جهان

کودک ربایی فرودگاه هامبورگ را تعطیل کرد
 شامگاه شنبه یک مرد مسلح برای اینکه مانع سفر همسرش و دختر کوچک‌شان شود با خودرو آئودی از «گیت» فرودگاه در هامبورگ آلمان وارد محوطه هواپیماها شده و با خودرو مانع پرواز هواپیمای ترکیش شد. پلیس هامبورگ اعلام کرد در حال رسیدگی به حادثه گروگانگیری در این فرودگاه است. به گزارش بی‌بی‌سی، پلیس در بیانیه‌ای گفت: این مرد و یک کودک در خودرو هستند. گفته شده مرد مسلح 35 ساله و اهل ترکیه است و بر سر حضانت کودک خود با همسرش اختلاف داشته و به زور دختر چهار ساله‌اش را ربوده و مرتکب این کودک ربایی شده است. بعد از آنکه خودرو شخصی به محل پارک هواپیماها وارد شد، نیروهای ویژه در فرودگاه مستقر شدند.
 همسر این مرد مسلح گفته شوهرش دخترشان را ربوده است. روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه» می‌گوید که مسأله مربوط به اختلاف بر سر حضانت این کودک چهار ساله است.
 مادر این کودک قبلاً به مقامات هشدار داده بود که پدر کودک با او تماس گرفته است. پلیس آلمان، فرودگاه را محاصره کرده است و برای گفت‌و‌گو با این مرد از مترجم زبان ترکی استفاده می‌کند.
رسانه‎‌های آلمانی گزارش می‌دهند که دو تیر هوایی نیز شلیک شده و یک کوکتل مولوتف نیز پرتاب کرده است.
 این گروگانگیری 12 ساعت طول کشیده و همه پروازها از این فرودگاه لغو و 30 هزار مسافر سرگردان شده‌اند.پلیس گفت که یک روانشناس ساعت‌ها با این مرد مذاکره کرده است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ممکن است به افراد دیگر آسیب برسد زیرا همه مسافران فرودگاه را تخلیه کرده‌اند.
 
راهکار فروشندگان امریکایی
 برای مقابله با سرقت گروهی
در حالی‌که این‌ روزها سرقت‌های دسته‌جمعی از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به بحرانی جدی در امریکا تبدیل شده و پلیس ایالتی هنوز اقدامی برای حل این بحران نکرده، شماری از فروشندگانی که پیش‌تر از حوادث این چنینی متضرر شده‌اند به روشی جدید برای محافظت از کالاهای خود روی آورده‌اند.
به گزارش شبکه «آر تی ایندیا» این حوادث موجب شده که فروشندگان به‌جای کالاها، تصویر آنها را در قفسه‌ها بچینند.
«تِرِند» این روزهای فروشندگان و مغازه‌داران در امریکا این است که به جای کالاهای واقعی، عکس کالاها را در قفسه‌های فروشگاه می‌چینند و پس از سفارش مشتریان، کالای مورد نظر را از انبار خارج کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهند.
 این سرقت‌ها در شهرهای مختلف از جمله واشنگتن دی‌سی و لس‌آنجلس گزارش شده است.هجوم دسته‌جمعی سارقان به فروشگاه‌ها به معضلی جدی برای مردم امریکا تبدیل شده و هزینه گزافی را بر دوش صاحبان فروشگاه‌ها از جمله داروخانه‌ها می‌گذارد به طوری که برخی از آنها برای محافظت از خود در برابر این سرقت‌ها تصمیم گرفته‌اند به جای داروها، عکس آنها را در قفسه‌های داروخانه قرار دهند تا مشتریان بتوانند داروی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش دهند.
 
چاق‌ترین سگ ولگرد
یک سگ خیابانی در روسیه، به حدی چاق است که به‌سختی می‌تواند بلند شود و لقب چاق‌ترین سگ ولگرد جهان را به او داده‌اند. این سگ که کروگتس نام دارد، در شهر نیژنی نووگراد حسابی مشهور است و مردم خیلی دوستش دارند. او وقتی مورد توجه قرار گرفت که به‌خاطر وزن زیادش، به‌سختی می‌توانست حتی از جایش بلند شود.
از آن زمان، گروه‌های داوطلب از این حیوان مراقبت می‌کنند چون دچار یک بیماری است.
 دامپزشک شهر گفته‌ که به‌خاطر وزن زیاد، انجام آزمایش‌ها سخت است و برای اینکه از او عکس ایکس‌ری گرفته شود، سگ باید ۵۰ کیلو وزن کم کند چون به‌خاطر این وزن زیاد، اشعه به بافت‌های مورد نظر نمی‌رسد.

فرضیه جالب و جدید مجسمه ابوالهول
مجسمه عظیم و رازآلود ابوالهول در گیزا که در کنار اهرام از سازه‌های عجیب و سرشناس در مصر است، احتمالاً داستانی بسیار پیچیده‌تر و عجیب‌تر از چیزی که تا حالا بشر فکر می‌کرده دارد. این سازه که سر یک زن و بدن یک شیر دارد چنان بزرگ و رازآلود است که سده‌هاست ذهن بشر را درگیر کرده‌ و حالا یک راز جدید مطرح شده است: آیا طبیعت در ساخت آن نقش داشته و باد و فرسایش خاک معمار اصلی این مجسمه بوده است؟ این موضوعی است که دانشمندان دانشگاه نیویورک در امریکا روی آن کار می‎‎کنند و به یافته‌های جالبی هم دست یافته‌اند.
 یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی گفته که ممکن است فرسایش تپه‌ها و کوه‌ها، اشکالی را به‌وجود بیاورد که هیبت همین مجسمه ابوالهول را ایجاد می‌کند و ایده بعدی دانشمندان این است بعد از اینکه این اشکال ایجاد شده‌اند، انسان‌ها تنها اشکال خارجی، مثل چهره و پاهای این موجود را روی همان تپه‌ها کنده‌کاری کرده‌اند. آنها که از فرسایش خاک به خوبی خبر داشته‌اند، برای اضافه کردن این جزئیات، از سنگ‌ها و صخره‌های سفت‌تر استفاده کرده‌اند و به همین‌خاطر است که این سازه‌ها، همچنان بعد از 4هزارو500سال شکل و ظاهر خود را حفظ کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی