صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

 ۱۱۰ طرح پتروشیمی در حال آماده‌سازی و اجراست
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ظرفیت تولید سالانه صنعت پتروشیمی به حدود ۱۳۰ میلیون تن تا پایان برنامه هفتم توسعه خبر داد. مرتضی شاهمیرزایی اظهار کرد: با تلاش‌های متخصصانی که دل در گرو سربلندی کشور دارند، پتروشیمی و صنایع نفت و گاز پیشرفت‌های ویژه‌ای حاصل شده و در جایگاه مناسبی قرار دارد.
وی افزود: کل تولید صنعت پتروشیمی کشور در طلوع انقلاب اسلامی حدود ۱.۵ میلیون تن‌ بود که امروز ظرفیت نصب‌شده این صنعت سالانه ۹۲ میلیون تن است و این قدرت جمهوری اسلامی و ظرفیت ملت ایران را نشان می‌دهد.  مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه پیشرفت‌ها در صنعت پتروشیمی نشان‌دهنده قدرت جمهوری اسلامی است، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های فشرده انجام‌شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی ایران در برنامه هفتم توسعه ‌سالانه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تن و در برنامه هشتم توسعه ۱۸۰ میلیون تن خواهد بود.

تکمیل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور
وزیر جهاد کشاورزی به کشاورزان قول داد؛ «بخشی از این پروژه که به وزارت جهاد کشاورزی مرتبط است تا پایان دولت به صورت صددرصد تکمیل خواهد شد و پیگیر آن خواهیم بود.»
محمدعلی نیکبخت که در جریان سفر استانی ریاست‌جمهوری به استان کردستان سفر کرده است، پس از ورود به شهرستان مریوان و حضور در گلزار شهدای این شهرستان، از پایاب سد گاران در این شهرستان بازدید کرد.
وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از پایاب این سد اظهار کرد: اعتبار برای پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تأمین است؛ این پروژه مورد تأکید مقام معظم رهبری است و ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هفته گذشته توسط شخص رهبری تأمین شده است. وی افزود: در این پروژه بخشی که به وزارت جهاد کشاورزی مرتبط است تا پایان دور اول دولت به صورت صددرصد تکمیل خواهد شد و پیگیر آن خواهیم بود.

سود بازرگانی واردات گوشت گوساله با نرخ صفر، ابلاغ شد
معاون اول رئیس‌جمهور تصویب‌نامه هیأت دولت در خصوص محاسبه سود بازرگانی واردات گوشت گوساله با نرخ صفر به وزرای مربوطه را ابلاغ کرد. محمد مخبر تصویب‌نامه هیأت وزیران در خصوص تعیین سود بازرگانی واردات گوشت گوساله را به وزرای صمت، جهاد کشاورزی و اقتصاد ابلاغ کرد.
بر اساس این تصویب‌نامه سود بازرگانی واردات گوشت گوساله تازه و منجمد اعم از شقه، لاشه و قطعات با استخوان با نرخ صفر محاسبه می‌شود.
این تصویب‌نامه برای نیمه دوم سال‌جاری بوده و از ابتدای مهرماه امسال تا پایان اسفند معتبر است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی