صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای‌مجازی

خدا با صابران است
سیدضیا هاشمی رئیس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران در واکنش به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینیان بی‌دفاع غزه نوشته است: « مگر نه آنکه خداوند وعده داده که با صابرین است؟ چه بسیار شده که گروهی اندک به بازی خدا بر سیاهی بسیار غالب آمده و خدا با صابران است. فرزندم آینده از آن توست. هر آیینه جهان مظلومیت تو را فریاد خواهد زد.»

ستایش درخشنده از «کلنل»
محمد معتمدی که این روزها نمایش «کلنل» را در نقش عارف قزوینی روی صحنه دارد، ویدیویی از حضور پوران درخشنده در یکی از اجراهای این نمایش را بازنشر کرده است. درخشنده در این ویدیو کارگردانی، نور، میزانسن، دکور و کار بازیگران را ستوده و روایت و یادآوری این بخش تاریخ را لازم می‌داند. در این کنسرت نمایش به کارگردانی امیر بشیری که توسط محمد نقایی نگاشته شده و روایتی از زندگی و زمانه محمدتقی خان پسیان و عاشقانه‌ای گمشده در تاریخ معاصر ایران است، کاظم سیاحی در نقش کلنل محمدتقی پسیان، نازنین بیاتی در نقش‌های ایرنه و آموزگار، رحیم نوروزی در نقش‌های افسر آلمانی، پریداکس و ژنرال گلروپ و سیامک صفری در نقش‌های قوام‌السلطنه و ملک‌الشعرای بهار، به ایفای نقش می‌پردازند.

کتابی برای کودکان و بزرگسالانی که دنیای خلاقانه دارند
پروین علی‌پور، مترجم، خواندن کتاب «من ساکتم، خجالتی نیستم» را به دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش توصیه کرده است. او درباره این کتاب نوشته: «برای کودکان و البته بزرگسالانی که در ذهن خود دنیای رنگارنگ، خلاقانه و پیچیده و در انتظار اکتشاف دارند، با جملات عمیق و پرمعنا و تصویرسازی‌های کودکانه ولی دلنشین.»

بازنمایش «قصه‌ ترانه‌های ماندگار» با خوانندگی سالار عقیلی
گلاره عباسی مخاطبان خود را به تماشای بازنمایش «قصه‌ ترانه‌های ماندگار» در تالار وحدت دعوت کرده است. تالار وحدت از یکشنبه چهاردهم آبان در ساعت 30‌.‌21 میزبان بازنمایش «قصه‌ ترانه‌های ماندگار» به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال‌الدین دری و خوانندگی سالار عقیلی می‌شود. کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» که پیش از این با اجراهای موفق خود در کاخ سعدآباد میزبان تماشاگران بسیاری بوده است این بار در روزهایی محدود در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. این نمایش قصه‌هایی دارد از ۵ ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران همچون «مرا ببوس»، « طاقتم ده » «زندگی»، «یار دبستانی» و «ای ایران» که با همراهی گروهی از نوازندگان حرفه‌ای توسط سالار عقیلی بازخوانی می‌شود.

حضور «آکتور» در دو فستیوال بین‌المللی
نیما جاویدی از حضور سریال «آکتور» در بخش رقابتی دو فستیوال تسالونیکی یونان و ژنو سوئیس خبر داده است. این سریال قرار است در فستیوال بین‌المللی ژنو با ٩ سریال دیگر از کمپانی‌ها و پلتفرم‌های مطرحی چون وارنر برادرز، اچ بی او مکس، بی بی سی وان، آمازون پرایم، دیسکاوری و … رقابت کند.

بازگشت «شبکه مخفی زنان» و پخش سریالی با حضور سام درخشانی
افشین هاشمی از رفع توقیف سریال «شبکه مخفی زنان» و همچنین پخش سریال  تازه‌اش با عنوان «داوینچیز» خبر داده است. «داوینچیز» سریالی کمدی با بازی سام درخشانی و سیما تیرانداز همراه با مونا فرجاد به کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی مهدی منیری است که فیلمنامه آن را آریان گلصورت و پویا نبی نوشته‌اند. این سریال که قرار است روایتی کمدی معمایی داشته باشد، قصه زن و شوهری است که کارمند یک موزه کوچک در تهران هستند. آنها به طور اتفاقی یک تابلو از لئوناردو داوینچی پیدا می‌کنند و این سرآغاز ماجراهای مختلفی است.

جستجو
آرشیو تاریخی