صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

«ایران» از برگزاری راهپیمایی‌های باشکوه در سراسر کشور همزمان با سالگرد تسخیر لانه جاسوسی گزارش می‌دهد

خشم ایران علیه شیطان بزرگ

تهران مراسم روز ملی استکبارستیزی امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد. به‌ویژه اینکه عملیات طوفان الاقصی و ضربه مجاهدان حماس به رژیم صهیونیستی و در ادامه حمایت‌های امریکا از این رژیم، راهپیمایی امسال را پرمعناتر کرده بود.

طنین فریاد مرگ بر امریکای مردم ایران در روز تاریخ‌ساز 13 آبان با اعلام حمایت و همراهی با مقاومت مردم فلسطین هم‌نوا شد. چهل و چهارمین سالگرد تسخیر لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» روز گذشته در حالی همزمان در تهران و بیش از هزار و ۲۰۰ شهر برگزار شد که حمایت آشکار و همه‌جانبه امریکا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و جنایات این رژیم در غزه بر خشم مردم علیه این دشمن دیرینه ملت ایران افزوده است؛ دشمنی‌ای که به تصریح رهبر معظم انقلاب بر خلاف تصور برخی ساده‌لوحان سال‌ها پیش از تسخیر سفارت امریکا به دست دانشجویان انقلابی و دست‌کم از کودتای 28 مرداد 1332 آغاز شده بود و صرفاً با پیروزی انقلاب این ملت استکبارستیز به اوج رسید و سبب شد «مرگ بر امریکا» نه یک شعار که یک خط‌مشی باشد که از دل توطئه‌ها و دشمنی‌های بی‌پایان امریکا با ملت ایران در طول ۷ دهه گذشته نشأت گرفته است.
 حالا در اوج دشمنی هایی که سال‌هاست در ترور و تحریم رخ می‌نمایاند، مردم شهرهای مختلف و روستاهای دور و نزدیک در جای‌جای ایران با مشت‌های گره کرده در راهپیمایی گرامیداشت 13 آبان حضور یافتند تا فریاد و خروشی در مقابل ظلم و استکبار امریکا و ایادی‌‌اش باشند و ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه و همیشگی خود از مردم مظلوم فلسطین و محور مقاومت، بار دیگر جنایات گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی و حمله به بیمارستان‌ها و کادر درمان را محکوم کنند.
چنین بود که راهپیمایان پرچم‌های حزب‌الله لبنان و فلسطین را در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست گرفتند و با به نمایش گذاشتن تصویر کودکان شهید فلسطینی که قربانی جنایت کور صهیونیست‌ها شده‌اند در برابر دوربین رسانه‌های بین‌المللی بازتاب‌دهنده این مراسم، جهان را به هم‌صدایی علیه این جنایات فراخواندند.
 
تغییر معادلات جهانی و شکست ترمیم‌ناپذیر امریکا و اسرائیل
راهپیمایی 13 آبان در تهران صبح دیروز از میدان فلسطین آغاز شد و با تجمع در مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا ادامه یافت. رئیس مجلس شورای اسلامی از جایگاه سخنران این مراسم با بیان اینکه امریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری کنند شرایط پس از عملیات طوفان الاقصی برنخواهد گشت، گفت: عملیات طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را جابه‌جا کرد و امریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری کنند شرایط به حالت قبل از عملیات برنخواهد گشت.
به گزارش ایرنا، محمدباقر قالیباف در برابر راهپیمایان و جمع کثیری از دانش‌آموزان تهرانی حاضر در مراسم با یادآوری این جمله امام خمینی(ره) در سال 1342 و پیش از تبعیدشان از ایران که «رئیس‌جمهور امریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از امریکاست و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از امریکاست»، یادآور شد: ۱۳ آبان سال گذشته رئیس‌جمهور امریکا مدعی بود که دنبال آزاد کردن ایران است و تا چند هفته دیگر ایران آزاد می‌شود؛ می‌بینید که چه قدر دستگاه اطلاعاتی آنها غلط محاسبه کرد.
امروز که ۱۳ آبان است بعد از یک سال و در خیابان‌های ایران اسلامی هستیم در حالی که خیابان‌های بسیاری از کشورهای همراه امریکا مانند انگلیس و حیوان‌صفتان درگیر اعتراضات به جنایات در فلسطین هستند، بیچاره کشورهایی که روی حمایت این رژیم ضعیف و پلید و رفتنی حساب باز کرده بودند و تشت رسوایی آنها وقتی از بام افتاد، همه چیز را مشخص کرد و وقتی عکس یادگاری گرفتند و روی اسب بازنده ای شرط بستند که شکستش ترمیم‌ناپذیر است.

ریشه‌کنی اسرائیل به دست نسل طوفانی
13 آبان به عنوان روز دانش‌آموز و سالگرد به خاک و خون کشیده شدن دانش‌آموزان به دست عمال رژیم پهلوی در سال 57 روز گذشته با آیین نواختن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شهید فهمیده منطقه ۷ تهران و با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش همراه بود. رضامراد صحرایی در جریان راهپیمایی دیروز با بیان اینکه آنهایی که (امریکا) به دنبال آزادی ایران بودند باید امروز اسرائیل را آزاد کنند، گفت: نسل طوفانی که از مدرسه‌ها آغاز شده بنیان رژیم صهیونیستی را از بین می‌برد. صحرایی با اشاره به جنایت‌های دهشتناک رژیم صهیونیستی در غزه که خون ملت ایران و دانش‌آموزان را به جوشش درآورده است، افزود: پیش از این در نامه‌ای به وزرای آموزش و پرورش کشورهای مسلمان گفته بودم که در ایران زنگ حمایت از مردم و دانش‌آموزان مظلوم غزه را نواختیم و ضروری است که سایر کشورهای مسلمان هم در این خصوص همبستگی و اتحاد خود را اعلام کنند تا این بیداری به یک نهضت جهانی تبدیل شود. چه اینکه بیداری بیش از گذشته جهان اسلام سبب برچیده شدن بساط رژیم صهیونیستی خواهد شد.

کشتار و تخریب در غزه با چراغ سبز امریکا
خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران نیز از جمله سخنرانان مراسم دیروز در تهران بود. او با تأکید بر اینکه تمام کشتار و تخریب و آواره شدن مردم در غزه با چراغ سبز امریکا انجام شده است ضمن قدردانی از همراهی دولت و ملت ایران خواستار هم‌صدایی همه حکام عربی و اسلامی علیه این جنایات غیرانسانی شد.
راهپیمایان نیز در قطعنامه پایانی مراسم راهپیمایی سراسری ۱۳ آبان تأکید کردند: ما ملت مسلمان و ظلم‌ستیز ایران، سیاست‌های دوگانه حکام غربی و خانه پوشالی حقوق بشر و نمایندگان غربی در شورای مضحک امنیت را محکوم و خواستار آتش‌بس فوری در سرزمین‌های اشغالی هستیم. آنها از تمامی کشورهای اسلامی و دولت‌های مستقل خواستند ضمن محکومیت جدی جنایات ضد بشری و نسل‌کشی مردم مظلوم غزه توسط رژیم‌ نژادپرست صهیونیستی در مجامع بین‌المللی نسبت به قطع روابط سیاسی، همکاری‌های اقتصادی و صادرات نفت و گاز به وظیفه انسانی خود عمل کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی