صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و بیست - ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

آخرین وضعیت واردات خودروی جانبازان

شرکت‌های واردکننده خودرو برای واردات خودروی جانبازان اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی مدل‌ها و برندهای پیشنهادی آنها هستیم.البته بزودی شرکت‌های واردکننده امکان ثبت نام جانبازان را در سایت خود ایجاد خواهند کرد.
مهدی ضیغمی مجری طرح واردات خودرو وزارت صمت، گفت: بر این اساس در گام نخست، اسامی خودروها در سایت‌ شرکت‌های واردکننده قرار می‌گیرد و در گام دوم، امکان ثبت‌نام جانبازان فراهم خواهد شد. پس از انجام فرایند ثبت‌نام، اسامی جانبازان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام خواهد شد تا براساس ارزش خودرو نسبت به تأیید اسامی ارسال شده، اقدام صورت گیرد.
وی افزود: چنانچه بنیاد شهید و امور ایثارگران اسامی جانبازان را تأیید کند، سهمیه واردات خودرو به میزان مشخص شده برای شرکت‌ها باز می‌شود تا شرکت‌ها نیز بتوانند ثبت سفارش و واردات خودروها را انجام دهند.
رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ، گفت: برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ و یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ درصد تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو است.
جستجو
آرشیو تاریخی