صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۴

اقامه نماز وحدت با علمای کردستان

یکی از بخش‌های سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان، دیدارها و ملاقات‌ها با گروه‌های برگزیده استان بود. بر این قرار، در این سفر سه دیدار انجام شد که دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی، جمعی از خانواده‌های شهدای کردستان و دیدار با جوانان نخبه و برگزیده استان، از جمله آنها بود. در این دیدارها، بنا به کیفیت جلسه، حاضران توانستند بدون دغدغه و در فضایی صمیمی، مسائل و نقطه نظرات خود را به صورت شفاف با رئیس‌جمهور در میان بگذارند.
در این میان، دیدار با علما و روحانیون شیعه و سنی استان در مسجد جامع سنندج برگزار شد و نماز ظهر و عصر نیز همچون آیینی وحدت بخش، با حضور علما و رئیس‌جمهور اقامه شد.
آیت‌الله رئیسی در دیدار با علمای استان، دلیل دشمنی دشمنان با جمهوری اسلامی ایران را مردمی بودن و برافراشتن پرچم ارزش‌های الهی و اسلامی از سوی این نظام دانست و تصریح کرد: به‌رغم همه توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان برای متوقف ساختن کشور، امروز با اتکا به خدای متعال و ظرفیت بی‌نظیر جوانان، کشور در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و دیگر این تفکر که جمهوری اسلامی به خواست و اراده دشمنان متوقف خواهد شد، کاملاً از نظرها محو شده است.
رئیس‌جمهور در ادامه رشد اقتصادی، تراز تجاری مثبت، افزایش چشمگیر صادرات نفتی و غیرنفتی، رشد تولید، رفع مشکل تنش‌های آبی در اغلب استان‌ها، کاهش قابل توجه ناترازی کشور در حوزه برق و همچنین گازرسانی به روستاهای فاقد گاز را تنها بخشی از اقدامات و خدمات دولت مردمی در شرایط تحریم و فشار و برخلاف خواسته دشمنان برشمرد.
آیت‌الله رئیسی همچنین به اقدامات انجام شده از سوی دولت در استان کردستان برای رفع مشکلات آبی، اشتغال و مسکن نیز اشاره و بر اهمیت و ضرورت جذب سرمایه‌گذاری برای توسعه استان تأکید کرد و گفت: این سومین سفر بنده به استان کردستان برای رفع مشکلات مردم است و اگر لازم باشد 30 بار دیگر به این استان خواهم آمد تا از رفع مشکلات اطمینان پیدا کنم.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و ضمن ابراز تأسف از سکوت و بی‌عملی کشورهای عربی در قبال این جنایات گفت: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در طول 44 سال گذشته پای آرمان فلسطین و قدس شریف ایستاده، چراکه سیاست‌های نظام ما مبتنی بر اصول و ارزش‌های الهی و اسلامی است و جنایات امروز صهیونیست‌ها در غزه اثبات‌کننده حقانیت مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسأله فلسطین و اشتباه بودن رویه عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی با این رژیم جنایتکار بود.
 دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای کردستان
رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از خانواده‌های معظم شهدای این استان نیز ضمن گرامیداشت یاد و نام همه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و همچنین شهدای مظلوم جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه؛ آرامش، امنیت و اقتدار امروز کشور را مرهون خون شهیدان و تلاش‌ها و مجاهدت‌های نیروهای مسلح کشور دانست و افزود: امروز در سایه این امنیت و همچنین وحدت مثال‌زدنی شیعه و سنی در کردستان، مردم این استان به کردستان پیشرفته فکر می‌کنند.
 آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به رشد و بالندگی استان کردستان در تولید علم و فرهنگ گفت: دشمنان و بدخواهان که این رشد و بالندگی کردستان را برنتابیدند، با توطئه‌گری و فتنه‌انگیزی در اغتشاشات سال گذشته امنیت و وحدت استان را نشانه رفتند، اما مردم ولایتمدار کردستان با همدلی و همگرایی بار دیگر دشمنان را ناکام گذاشتند.
رئیس‌جمهور خانواده معظم شهدا را پرچم‌های برافراشته ایثار و شهادت در جای‌جای کشور توصیف و بر ضرورت انتقال پیام شهدا به عصرها و نسل‌ها به‌ویژه نسل جوان کشور تأکید کرد.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور، فرزند یکی از شهدای پیشمرگه مسلمان استان کردستان و همسر شهید بروجردی از فرماندهان فاتح این استان در دوران دفاع مقدس دقایقی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
دیدار با جوانان برگزیده و نخبه کردستان
آیت‌الله رئیسی در دیدار با جوانان برگزیده و نخبه این استان نیز بر اهمیت جایگاه نخبگان در دولت مردمی و رابطه تعاملی و همدلانه دولت با جوانان نخبه تأکید کرد و گفت: دولت همواره شرط موفقیت اقدامات و برنامه‌های خود را در استفاده از ظرفیت نخبگان دانسته است.
وی اندیشه و انگیزه جوانان نخبه در حل مسائل و گره‌گشایی از مشکلات کشور را بسیار مهم و نقش‌آفرین عنوان کرد و افزود: اهمیت، انگیزه و امید جوانان کشور به‌ویژه نخبگان در پیشرفت‌های کشور به حدی است که دشمنان در محاسبات و برنامه‌های خود علیه کشور به روش‌های مختلفی اقدام به سنجش میزان این روحیه در جوانان جامعه می‌کنند.
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود رتبه پایین استان کردستان در میزان جرم و جنایت را نشانه سابقه فرهنگی و تمدنی مردم این استان و سرمایه هویتی ارزشمند برای کردستان توصیف و بر ضرورت حفظ و صیانت از آن تأکید کرد.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با فراخواندن جوانان نخبه کردستانی به برنامه‌ریزی برای تبدیل کردستان به استانی پیشرفته و مرکزی برای تولید، سه مزیت مرز، جاذبه‌های گردشگری و توانمندی‌های صنعتی را زمینه‌هایی مناسب برای توسعه و رونق اقتصادی کردستان برشمرد و بهره‌گیری بهینه از این مزیت‌ها را مورد تأکید قرار داد.
حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و معرفی و بازارسازی برای محصولات این شرکت‌ها، فراهم کردن زمینه و فضای مناسب برای ورزشکاران حرفه‌ای و مدال‌آور و رفع مشکل اشتغال آنها، تأمین نیروی انسانی کارآمد و تجهیز دانشگاه فرهنگیان، پرداخت تسهیلات و ایجاد بازار برای صنایع دستی و ایجاد بازارچه دائمی برای عرضه محصولات دائمی و مکلف کردن بانک‌ها به پرداخت سریع وام ازدواج از دیگر محورهای سخنان رئیس‌جمهور ناظر به مطالبات جوانان نخبه استان کردستان بود.
آیت‌الله رئیسی در پایان خطاب به نخبگان استان کردستان تأکید کرد: برای توسعه و پیشرفت استان خود منتظر تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی از مرکز نباشید و با استفاده از انگیزه، امید و توانمندی خود در این زمینه نقش‌آفرینی کنید.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور تعدادی از نخبگان از جمله خانم روناک حسین‌زاده قهرمان تکواندو، محمدمهدی خسروی دبیر شورای تبیین مواضع دانشجویی استان، محمد فتحی فعال اجتماعی در حوزه جوانان و نوجوانان در زمینه محرومیت‌زدایی و مهارت‌افزایی، علیرضا معظمی عضو بنیاد ملی نخبگان و لعیا قاسمی فعال حوزه اشتغالزایی زنان به نمایندگی از جوانان نخبه کردستان به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی