صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و نوزده - ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۷

محمدکاظم: تیمم در بازی با شهداب، فوق‌العاده بود

بعید می‌دانم سعید فقط برای پاریس بیاید

مهری رنجبر
خبر‌نگار

این روزها بحث انتخابی سرمربی تیم ملی حسابی بالا گرفته است. کاندیداتوری سعید معروف برای سرمربیگری تیم ملی موافقان و مخالفانی دارد. بعضی‌ها این انتخاب را سعیدسوزی می‌دانند، اما بعضی‌ها مثل محمد محمدکاظم سرمربی تیم والیبال مس رفسنجان سعید معروف پاسور نابغه روی نیمکت تیم ملی را معروف‌سوزی نمی‌دانند. البته به شرط اینکه با کادر قوی و برنامه بلندمدت بیاید.

سعید معروف چهره بین‌المللی است
محمد محمدکاظم، سرمربی تیم والیبال مس رفسنجان سعید معروف را گزینه خوبی برای سرمربیگری تیم ملی می‌داند، به شرط داشتن برنامه بلندمدت: «من با اخباری که از جلسه کمیته فنی شنیدم، متوجه شدم چند مربی با حضور سرمربی ایرانی روی نیمکت ایران مخالفت داشته‌اند و البته بعضی مربیان تاپ دنیا هم  قرارداد باشگاهی دارند. با این شرایط به نظرم هیچ ایرادی ندارد که سعید معروف سرمربی تیم ملی باشد. او هم اصلاً نمی‌سوزد. چرا که سعید معروف چهره بین‌المللی است. البته اگر قرار باشد سرمربی تیم ملی شود، باید با کادر فنی قوی و برنامه بلندمدت بیاید. چرا که صرفاً آوردن سعید معروف برای اینکه تیم را به المپیک ببرد، بعید می‌دانم سعید قبول کند.»

نباید آینده را از دست بدهیم
به نظر او، فدراسیون از حالا باید برای المپیک 2028 برنامه‌ریزی کند: «البته که انسان با امید زندگی می‌کند، اما شانس تیم ملی والیبال ایران برای صعود به المپیک پاریس خیلی کم شده است و اگر قرار به برنامه‌ریزی باشد، فدراسیون بیشتر باید روی المپیک بعدی برنامه‌ریزی کند و لیگ جهانی و دوره بعد قهرمانی جهانی. البته نباید تلاش برای تصاحب سهمیه المپیک 2024 پاریس را فراموش کنیم، اما آینده را هم نباید از دست بدهیم. به هر حال حداقل 3-2 سال زمان می‌برد تا تیم به آمادگی و سطح بالاتر برسد. نباید مربی را بیاوریم که چهارماه برای المپیک 2024 کار کند و بعد هم خداحافظ، بلکه به هرمربی که می‌آوریم باید زمان بدهیم. تیم ملی باید باید کادر قوی داشته باشد و حتی اگر سعید هم سرمربی نشد، سرمربی تاپ و خوبی انتخاب شود.»

مربی ایتالیایی پیشنهاد من است
محمدکاظم مربی ایتالیایی را برای تیم ملی مناسب می‌داند: «ولادیمیر آلکنو شناخت خوبی از والیبال ایران و سبک بازی ما دارد، اما پیشنهاد من مربی ایتالیایی است. چرا که ایتالیایی‌ها نظم و دیسیپلین خاصی دارند و با شرایط بازیکنان و مجموعه فدراسیون ما برای کار در تیم ملی کارآمدتر است.»

روز فوق‌العاده ما بود
سرمربی مس رفسنجان معتقد است تیمش در بازی با شهداب یزد همه‌جوره خوب کار کرد: «ما برای شکست شهداب هم‌قسم شده بودیم. بازیکنان ما اول با سرویس‌های هدفمند و بعد هم با مهار بلندزن‌ها، شهداب را از کار انداختند. البته شهداب یزد هم بازیکنان بزرگی دارد و مسافتی را با اتوبوس به رفسنجان آمده بودند و البته بعضی از آنها مصدومیت‌های ریزی هم داشتند و همین مسأله بازی را برای‌شان سخت کرد. آن روز در واقع، تیمم در همه پست‌ها، روز فوق‌العاده‌ای داشت. همه دست به دست هم دادیم تا برنده بازی باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی