صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هجده - ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

وزیر دفاع در حاشیه جلسه هیأت دولت:

صهیونیست ها در حال فروپاشی هستند

روز گذشته، در پایان جلسه هیأت وزیران، اعضای دولت به میان خبرنگاران آمدند و هر یک برحسب حوزه‌های کاری و مأموریتی خود پاسخگوی خبرنگاران بودند. از این رو، موضوعات مطرح شده، بر حسب تنوع وزرا، متنوع بود. وزیر دفاع، هم از رونمایی یک سامانه جدید پدافندی برد بلند خبر داد و هم به دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی هشدار داد که در باتلاق نبرد غزه گرفتار نشوند. وزیر  تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رایزنی برای ساخت مسکن کارگری گفت و وزیر ارتباطات از میزان پیشرفت پروژه فیبرنوری گزارش داد. گزارش این رویداد را بخوانید.
 
امیر آشتیانی: رونمایی از سامانه پدافندی شهید علی‌وردی
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمایی یک سامانه پدافندی بردبلند به نام «شهید علی‌وردی» در هفته‌های آینده خبر داد. امیر محمدرضا آشتیانی در ادامه، رفع تحریم‌های تسلیحاتی را زمینه‌ساز تعاملات بیشتر با کشورها دانست و گفت: مباحث ما با این کشورها صرفاً دفاعی نیست بلکه علمی، فناوری و غیرنظامی هم هست که می‌تواند به این موارد کمک کند. وی با بیان اینکه در حوزه‌های پدافندی از قابلیت‌های بسیار بالایی برخوردار هستیم، افزود: بسیاری از کشورها هم درخواست دارند برخی از این سامانه‌ها را خریداری کنند اما از آنجا که موضوع مربوط به پدافند است، شرایط و مقررات بین‌المللی را لحاظ می‌کنیم. وزیر دفاع درباره وضعیت فعلی جنگ غزه نیز با بیان اینکه غافلگیری یک کشور به منزله ضعف دفاعی آن است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در هر سه سطح راهبردی، عملیاتی و راهکنشی غافلگیر شد؛ چنین رژیمی با این غافلگیری می‌توان گفت در حال فروپاشی است.  به گفته امیر آشتیانی آنان در یک باتلاق فرورفته‌اند و امکان ترمیم چهره خود یا خروج از این باتلاق را ندارند. اگر به سرعت این جنگ متوقف نشود، صهیونیست‌ها و حامیانشان حتماً آسیب‌های جدی در سطح منطقه و فرامنطقه‌ خواهند دید.

 اوجی: تولید روزانه نفت، 3.4 میلیون بشکه
وزیر نفت هم گفت: در شروع کار دولت، تولید روزانه نفت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بیشتر نبود، اما طی ۲۴ ماه گذشته میزان تولید نفت به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. جواد اوجی افزود: بنا بر آمار سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، رشد اقتصادی گروه نفت و گاز در سه ماهه اول امسال ۱۹.۶ درصد بوده است. وی اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری که در حوزه میادین نفتی و گازی انجام می‌دهیم و افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و محصولات پتروشیمی، انتظار می‌رود تا پایان امسال و اوایل سال آینده، رشد گروه نفت و گاز صعودی شود.
 
وحیدی: ارسال لایحه برگزاری تجمعات به مجلس
وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ساماندهی تجمعات نیز گفت: دولت، لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را به مجلس ارسال کرده است. احمد وحیدی برگزاری انتخابات را وظیفه اصلی وزارت کشور در سال‌جاری برشمرد و گفت: در این مرحله، اسامی داوطلبان نهایی به دستگاه‌های نظارتی ارسال شده و آنها، جواب صلاحیت داوطلبان را به هیأت‌های اجرایی اعلام می‌کنند و این هیأت‌ها دو هفته فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی و نظرات خود را اعلام کنند.
 
مرتضوی: جلسه با وزارت راه برای ساخت مسکن کارگری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با بیان اینکه قانونگذار مشخص کرده است که شورای عالی کار چگونه حداقل دستمزد را مشخص کند، گفت: ما حداقل حقوق و دستمزد را تعیین کردیم نه حداکثر را، لذا توافقات کارگری و کارفرمایی هر چه باشد، مورد تأیید وزارتخانه است. سیدصولت مرتضوی درباره جلسه شورای عالی کار اظهار کرد: در جلسه آتی به دنبال این هستیم که مسئولان وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها در حوزه مسکن کارگری، بحث و گفت‌و‌گو کنند تا در بحث ساخت یک میلیون واحد مسکونی بتوانیم کمک ویژه‌ای به جامعه کارگری کنیم تا مسکن‌دار شوند.
 
دهقان: محاکمه رژیم صهیونیستی به عنوان جنایتکار جنگی
همچنین معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در غزه همه جنایات ثبت‌شده در دیوان کیفری بین‌المللی اعم‌از نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی را مرتکب شده است، اظهار کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری وظیفه‌ دارد اسرائیل را محکوم کند و به آن فشار بیاورد تا این جنایات را ادامه ندهد. محمد دهقان افزود: اگر جنگ در غزه متوقف شود، پیگیری حقوقی این مسأله تمام نخواهد شد.
 
 بهادری جهرمی: سود بازرگانی صفر برای واردات کالاهای اساسی
سخنگوی دولت هم با اشاره به رسیدگی به کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ در جلسه روز گذشته هیأت دولت، اظهار کرد: ازجمله مصوباتی که بعد از بررسی مرحله اول کلیات بودجه در دستورکار دولت قرار گرفت، یکی مصوبه کنترل قیمت کالاهای اساسی در بازار بود که باهدف جلوگیری از افزایش کالاهای اساسی و کالاهایی که در زنجیره تولید این کالاها قرار دارند، صورت گرفت. علی بهادری جهرمی اضافه کرد: براین اساس دولت موافقت کرد که سود بازرگانی کالاهای اساسی اعم‌از انواع روغن، روغن پالم و دانه‌های روغنی صفر باشد و از ابتدای سال این محاسبه صفر منظور شود تا در واردات مواد اولیه موردنیاز برای تولید این محصولات و یا دانه‌هایی که مورد مصرف تولید صنعت روغنی و یا کشاورزی قرار می‌گیرند، کاهش هزینه یا کنترل تورم هزینه‌های آنها را داشته باشیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی