صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

روحانی هنوز در قامت کاندیدای انتخابات!
 خبر اول اینکه، کنش‌ها و اظهارات چهره‌های اعتدال‌گرا و اصلاح‌طلب و تقلاهای رسانه‌ای ایشان نشان می‌دهد در حال برداشتن گام‌های انتخاباتی هستند؛ از برگزاری پنجمین کنگره حزب کارگزاران سازندگی تا دیدار حسن روحانی با اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه.
روحانی در این دیدار گفت «حداقل پنج هدیه بزرگ برای دولت بعد به یادگار گذاشتیم.» او مدعی شد «ذخیره ارزی، برجام آماده احیا و اجرای مجدد، کالاهای اساسی خریداری‌شده و طرح‌های ملی و استانی آماده افتتاح و بالای ۹۰ درصد تکمیل‌شده و میلیون‌ها دوز واکسن خریداری‌شده و آماده تزریق را به دولت سیزدهم هدیه داد.»
روحانی درحالی مدعی اهدای این پنج هدیه به دولت سیزدهم است که دقیقاً همین پنج مورد جزو سیاه‌ترین نقاط کارنامه اجرایی دولت روحانی بودند و معلوم نیست بر چه اساسی این سخنان را اظهار داشته است؟
به صفر رسیدن رشد اقتصادی، وابسته کردن اداره کشور به اراده بیگانگان، رها کردن مدیریت امور کلان کشور مانند مسکن، افزایش بی‌سابقه تورم و شرطی‌سازی اقتصاد کشور، 10 برابر کردن نرخ ارز، تضعیف روابط با همسایگان، شکسته شدن رکورد مرگ و میر شهروندان در کرونا، بی‌سرانجام گذاشتن پروژه‌های نیمه‌کاره، تشدید اختلافات داخلی و توهین به منتقدان، نادیده گرفتن اقشار آسیب پذیر و کم‌درآمد، نصب چهره‌های دوتابعیتی متهم به جاسوسی در مناصب حساس، درز اطلاعات مراکز حساس به خارج و تشدید فساد اداری از طریق انتصاب افراد فاقد صلاحیت و... آوار زمین سوخته‌ای بود که روحانی امروز عقیده دارد به دولت سیزدهم هدیه داده است.
اما مهم‌تر از تمام سرمایه‌هایی که دولت روحانی به باد داد، سرمایه‌های اجتماعی مانند اعتماد عمومی مردم به حاکمیت بود که در سایه روحیه اشرافی و بی‌توجهی به تولید و تعمیق شکاف‌های اجتماعی تضعیف شدند.
شاید اعتدال گرایان روی فراموشی عمومی حساب کرده و برهمین اساس وارد این قمار انتخاباتی شده‌اند؛ اما هنوز مردم ایران رفتارها و گفتارهای آزاردهنده‌ای مانند «من هم مثل شما صبح جمعه فهمیدم»، «خودت بمال»، «مسکن مهر مزخرف» و اقدامات ضدمردمی مانند توهین و ضرب و شتم خبرنگاران و دیدار با کارگران با خودروهای لوکس شاسی بلند را فراموش نکرده‌اند.

نقشه تکراری، این‌بار
در حمایت از صهیونیست‌ها
 دست آخر اینکه،  در طول سه هفته‌ای که از عملیات موفقیت‌آمیز طوفان الاقصی گذشته، رسانه‌های فارسی زبان معاند  سعی کردند این پیروزی مقاومت را بایکوت کنند. یکی از محورهای این جنگ روانی، تصویرسازی جنگ اقتصادی حول ایران به عنوان کانون مقاومت منطقه است.  شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی جزو نخستین رسانه‌هایی بود که این خط خبری را دنبال کرد و اخیراً رادیو فردا وابسته به سیا نیز در گزارشی مدعی شدحمله حماس باعث ریزش  شاخص بورس شده است.
این رسانه‌ها با خبرسازی پیرامون بازار ارز و سرمایه سعی می‌کنند دفاع از امنیت ملی در مبارزه با اشغالگری را به مخالفت با مسیر درست منطقه‌ای تبدیل کنند؛ اگرچه سیاست‌های مدیریتی بانک مرکزی در دوره اخیر به خوبی نشان داده است، دشمنان امنیت ملی ایرانیان باید دندان طمع اخلال ارزی را بکشند.

جستجو
آرشیو تاریخی