صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

سخنرانی وزیر خارجه امریکا در سنا بارها با فریاد حامیان فلسطین قطع شد

بلینکن‏‌، محاصره در دست‌های خونین

ده‌ها نفر از معترضان به سیاست‌های امریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در جلسه استماع کنگره علیه مقامات این کشور بویژه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه و لوید آستین، وزیر دفاع با بالا بردن دست‌های خود که آنها را به رنگ قرمز‏ آغشته کرده بودند، شعار دادند.
به گزارش ایرنا به نقل از دیلی میل، معترضان در حالی که دستان خود را به نشانه خون فلسطینی‌ها قرمز کرده بودند، آنتونی بلینکن را قاتل خطاب کردند و بارها سخنرانی او را قطع کردند. لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز با اعتراض شدید حاضران در جلسه کنگره روبه‌رو شد. معترضان فریاد می‌زدند: قتل عام وحشیانه در غزه را متوقف کنید و به سمت آتش بس حرکت کنید. آنها همچنین تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: همه دیوارها باید از بین بروند تا غزه آزاد شود.
بنا بر گزارش‌ها بلینکن در حالی سخنرانی خود را آغاز کرد که در همان چند دقیقه ابتدایی، سخنان وی با فریادهای مردی قطع شد که خواستار «آتش‌بس فوری» و «نجات کودکان» غزه بود. پس از آنکه نیروهای انتظامی حاضر در سنا، این مرد را از جلسه خارج کردند، گروهی دیگر از تظاهرات کنندگان از جا بلند شده و دوباره سخنرانی بلینکن را قطع کردند. آنها که دستان خود را به رنگ سرخ درآورده بودند، فریاد زدند: «از فلسطین تا مکزیک، تمام دیوارها باید جمع شوند». معترضان همچنین دستان خونی خود را بالا برده و شعار «بگذارید غزه زندگی کند» را فریاد زدند. همچنین یک زن در این جلسه با قطع سخنرانی بلینکن گفت: «هیچ‌کس در سنا حرفی از آتش‌بس نمی‌زند. ننگ بر همه شما باد! جهان خواستار آتش‌بس است و مردم امریکا نمی‌خواهند از این جنگ وحشیانه حمایت کنند!» این زن ادامه داد: «جنگ را متوقف کنید؛ همین حالا آتش‌بس را برقرار کنید. از کشتار وحشیانه مردم غزه به دست اسرائیل حمایت نکنید. آتش‌بس همین حالا؛ آتش‌بس همین‌حالا؛ آتش‌بس همین حالا.» در ادامه نیروهای پلیس حاضر در جلسه این زن را از جلسه خارج کردند و برای مدتی جلسه استماع سنا متوقف شد.
بلینکن در سخنرانی خود در حالی که هنوز صدای معترضان بلند بود گفت که امریکا به حفاظت از زندگی غیرنظامیان متعهد است. این سخنان در حالی بیان شد که نمایندگان جمهوری خواه کنگره از ارسال کمک ۱۴ میلیارد دلاری به تل آویو خبر دادند.
این در حالی بود که در بیرون از ساختمان کنگره نیز صدها نفر از معترضان ضد جنگ با تجمع، شعارهایی علیه اقدامات و سیاست‌های امریکا سر دادند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی