صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و هفده - ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبار فوتبال

امید به معجزه برای تیم ملی فوتبال بانوان
برای حداقل شانس هم بجنگید
پریسا غفاری / تیم ملی فوتبال زنان از ساعت 11:20 امروز در آخرین دیدار از مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس به مصاف فیلیپین می‌رود. شاگردان مریم آزمون بعد از شکست 2 بر صفر برابر استرالیا میزبان بازی‌ها در حالی برابر چین‌تایپه متوقف شدند که در دیگر مسابقه گروه، تیم ملی زنان استرالیا با حضور همه ستاره‌های کلیدی و تأثیرگذار خود برابر فیلیپین صف‌آرایی کرد و توانست این تیم را با 8 گل در هم بکوبد تا با کسب دو برد پیاپی، صعود این تیم به عنوان تیم سرگروه به دور سوم نهایی شود و حالا سه تیم ملی زنان فیلیپین، ایران و چین‌تایپه باید برای رسیدن به دور سوم تلاش کنند تا بتوانند در مقایسه با تیم‌های شرکت‌کننده در دو گروه دیگر، به عنوان تیم دوم برتر جواز صعود بگیرند.دو تیم فیلیپین و ایران در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو نیاز به برد مقابل هم دارند و کسب نتیجه تساوی یا باخت نمی‌تواند کمکی به صعود تاریخی ایران کند. مریم آزمون، سرمربی تیم ملی هم می‌گوید: «ما بازی فیلیپین را برابر استرالیا در ورزشگاه دیدیم. 8 گل از میزبان دریافت کرد. مطمئناً با تمام قوا به مصاف فیلیپین می‌رویم و می‌خواهیم سربلند از زمین مسابقه بیرون بیاییم.»


لوگوی استقلال تغییر می‌کند
 باشگاه استقلال قصد دارد تا پس از نزدیک به 32 سال، لوگوی خود را از حالت فعلی تغییر داده و از یک نشان جدید استفاده کند؛ امری رایج و عادی در میان تمامی باشگاه‌های مطرح جهان که استقلال نیز قرار است این‌گونه به نشان رسمی خود سر و سامان دهد.در همین راستا باشگاه استقلال از تمامی هواداران تیم، طراحان گرافیک و همچنین هنرمندان این حوزه و دیگر علاقه‌مندان به شرکت در این فراخوان دعوت کرده تا طرح‌های خود را برای باشگاه ارسال کنند.


رادوشوویچ: به من رسید جعلی دادند!
در شرایطی که مدیران باشگاه پرسپولیس از بوژیدار رادوشوویچ به خاطر گرفتن جریمه 200 هزاردلاری ناشی از تأخیر در پرداخت قسط قبلی شاکی‌اند، رادو هم از آنها گلایه دارد.او در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفت: «من با آنها هیچ مذاکره‌ای نمی‌کنم چون در تمام این مدت سعی کردند اعتبار من را مقابل هواداران خراب کنند. رئیس باشگاه درباره من همیشه بد صحبت کرده است. او مرا در تلویزیون «مسی» خطاب کرد اما حالا انتظار دارند که آنها را درک کنم؟ به هیچ وجه درک نمی‌کنم. رفتار من کاملاً درست بود. من توافق کردم که باشگاه طی یک زمان یک ساله‌طلب من را به صورت اقساطی بپردازد، درحالی که باید به صورت یکجا پراخت می‌کردند. با این حال آنها به من دروغ گفتند و چند رسید جعلی را به من دادند. آنها واقعاً فکر می‌کنند فیفا احمق است؟ آیا فیفا شرایط ایران را نمی‌داند؟ این موضوع به تحریم مربوط نیست و بحث من هم تأخیر پرداخت ۳ الی ۴ روز نیست. بحث درباره دروغ و پرداخت نکردن طلبم است. الان وقت آن است که ماسک‌ها برداشته شود.»


حرکت جنجالی گوندوغان!
انتشار ویدیویی از گوندوغان، هافبک بارسا در مراسم توپ طلا خبرساز شده و واکنش‌های متفاوتی را به همراه داشته است. ایلکای، کنار نماینده‌های بارسا در مراسم ایستاده بود اما هنگام عکسبرداری ناگهان از جمع آنها جدا شد. تراشتگن، بالده و رافا یوسته (نایب رئیس بارسا) اصلاً باور نمی‌کردند که گوندوغان حاضر نشده عکس بگیرد و بدون توجه راه خود را کج کرده و رفته است. گوندوغان در رتبه چهاردهم بهترین‌های دنیا قرار گرفت.


رسوایی ستاره منچستریونایتد
دیلی میل خبر داده که شکست سنگین منچستریونایتد مقابل سیتی باعث نشد که برنامه‌های رشفورد برای پس از این بازی به مشکل بخورد و او ساعاتی پس از اینکه تیمش با سه گل به سیتی باخت به همراه دوستانش مشغول میهمانی و جشن گرفتن تولد 26 سالگی‌اش در یکی از رستوران‌های معروف شهر منچستر شد! انتشار خبر این مراسم توسط رسانه‎‌های انگلیسی رسوایی بزرگی برای این ستاره سرشناس رقم زد.


وینیسیوس بازیکن خیر ّ   سال 2023
ستاره رئال مادرید به خاطر بنیاد خیریه‌اش که از کودکان بی‌بضاعت در سرزمین مادری‌اش برزیل حمایت می‌کند، تجلیل شد. وینیسیوس جونیور بازیکن رئال مادرید، برنده جایزه سوکراتس در مراسم توپ طلای 2023 در پاریس شد. جوان 23 ساله به‌دلیل فعالیت‌های بشردوستانه خود این افتخار را دریافت کرد. بنیاد وینیسیوس جونیور به حمایت مالی از برنامه‌های آموزشی برای کودکان محروم در برزیل می‌پردازد.این برنامه دسترسی رایگان به منابع آموزشی را برای کودکان فراهم می‌کند. امسال سهم شخصی او در این بنیاد قرار است از یک میلیون دلار فراتر برود و در سال 2024 به 2.5 میلیون دلار افزایش یابد.

جستجو
آرشیو تاریخی