حوادث جهان

تیراندازی به پزشک در بیمارستان ژاپن

تیراندازی در یک بیمارستان در شهر تودا ژاپن منجر به مجروح شدن یک پزشک و بیمارش شد.
بـــــه گــــــزارش بی‌بی‌سی، در این حادثه که حدود ساعت 2 بعد‌ازظهر دوشنبه رخ داد، یک پزشک ۴۰ ساله و یک بیمار ۶۰ ساله بر اثر تیراندازی مجروح شدند.شهر تودا در وب‌سایت خود اعلام کرد که مظنون با موتورسیکلت به شهر همجوار «ورابی» گریخته و داخل یک اداره پست اقدام به گروگان‌گیری کرده است.
رسانه‌های محلی گفته‌اند که وی قد متوسطی دارد و احتمالاً ۴۰ یا ۵۰ ساله است اما جزئیات بیشتری از این حادثه گزارش نشده است.حوادث تیراندازی در ژاپن بسیار نادر است و این کشور قوانین سختگیرانه‌ای برای مالکیت اسلحه دارد و غیرنظامیان فقط اجازه دارند تفنگ شکاری و بادی داشته باشند.
همچنین افراد در ژاپن برای خرید اسلحه باید تحت معاینه و تست‌های بهداشت روانی دقیق قرار گیرند.

 

باران، مدارس عربستان را تعطیل کرد

اداره هواشناسی عربستان اعلام کرد بیشتر مناطق این کشور تا جمعه با رگبار، رعد و برق و بارندگی متوسط تا شدید مواجه خواهند شد.به گزارش یورونیوز، هوای بارانی، مقامات چندین شهر عربستان را بر آن داشته است تا کلاس‌های حضوری مدارس را به حالت تعلیق درآورند و به صورت آنلاین برگزار کنند. تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها حاکی از بارش و سیل در برخی از نقاط عربستان است. اداره هواشناسی عربستان از مردم خواسته هنگام رانندگی نهایت هوشیاری و احتیاط را به خرج دهند و از مسیل‌ها، دره‌ها و باتلاق‌ها دوری کنند.مرکز هواشناسی عربستان همچنین سطح هشدار در مناطق مدینه، تبوک، الجوف و عسیر را به سطح قرمز افزایش داده و همچنین انتظار بارش‌های شدید همراه با طوفان و رعد و برق و وقوع سیل گزارش شده است. بنا بر اعلام بی‌ان‌ان، این شرایط آب‌وهوایی شدید یادآور تأثیرات بالقوه تغییرات آب‌وهوایی است. افزایش فراوانی و شدت رویدادهای شدید آب‌وهوایی از جمله بارندگی شدید و سیل، پیامد مستقیم گرمایش جهانی است.

 

3 کشته در سیل ویتنام

مقامات مدیریت بلایای طبیعی روز سه‌شنبه اعلام کردند که پس از چند روز باران شدید در مرکز و شمال ویتنام که منجر به آبگرفتگی خانه‌ها و زیر آب رفتن جاده‌ها شد، 3 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش فرانس‌پرس، دسترسی به چندین محله در مرکز استان هاتین قطع شده است، در حالی که پلیس و ارتش برای نجات مردم از مناطق پرخطر بسیج شده‌اند.
 جسد یک زن و یک پسر 13 ساله در این استان بر اثر شدت جریان آب پیدا شد. اداره کنترل سیل و طوفان در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که جست‌و‌جو برای یافتن یک زن 29 ساله در هاتین ادامه دارد. صدها خانه، محصولات زراعی و بخش‌هایی از بزرگراه ملی و راه‌آهن که شمال و جنوب ویتنام را به هم متصل می‌کند در سیل غرق شده‌اند.
در شمال استان کائو‌بانگ، هم‌مرز با چین، یک مرد بر اثر سقوط یک درخت بزرگ روی خانه‌اش و در حالی که باران شدید می‌بارید، کشته شد. ویتنام اغلب در فصل بارانی بین ژوئن و نوامبر تحت‌تأثیر آب‌وهوای سخت قرار می‌گیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی