صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

تظاهرات جامعه کلیمیان در چند شهر کشور

صهیونیست ها نماینده یهودیان نیستند

روز گذشته جامعه کلیمیان ایران در چهار شهر تهران، اصفهان، کرمانشاه و شیراز، در راهپیمایی‌های جداگانه‌ای، ضمن اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، خواستار آتش بس و کمک‌رسانی فوری به مردم غزه شدند و تأکید کردند که حساب یهودیت از جنایت‌ها و سیاست‌های صهیونیستی جدا است. اشاره کلیمیان در این گردهمایی‌ها، به این کلام امام خمینی(ره) بود مبنی بر اینکه «ما حساب جامعه یهود را از حساب صهیونیسم و صهیونیست‌ها جدا مى دانیم.» یهودیان ایران نیز تکیه کردن رژیم صهیونیستی به دین یهود را پوششی برای مظلوم نمایی دانستند و با بیان اینکه جنایت‌های این رژیم از صهیونیسم می‌آید و ربطی به دین یهود ندارد، خطاب به جهان و به سران رژیم صهیونیستی اعلام کردند «به نام یهودیت جنایت نکنید.»

تجمع یهودیان کرمانشاهی در خیابان مدرس
کلیمیان کرمانشاه، روز گذشته در خیابان مدرس این شهر به خیابان آمدند. آنان با شعارهایی چون «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر صهیونیست» و «مرگ بر امریکا» انزجار خود را نسبت به رژیم صهیونیستی و همدردی خود را با مردم غزه اعلام کردند. برخی حاضران دستنوشته‌هایی با این جمله که «به نام یهودیت جنایت نکنید» در دست داشتند. در بیانیه کوتاهی که از سوی یکی از حاضران قرائت شد، جامعه کلیمیان کرمانشاه ضمن اعلام همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه، جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را مصداق جنایت جنگی علیه بشریت و خلاف آموزه‌های تورات دانستند و ضمن محکومیت شدید این جنایت‌ها، پشتیبانی کامل خود را از مردم بی‌دفاع غزه اعلام کردند. جامعه کلیمیان کرمانشاه از سازمان ملل و جامعه جهانی درخواست کردند هرچه زودتر جلوی کشتار مردم غزه را گرفته و اعلام آتش بس فوری کنند. در این بیانیه آمده بود: به فرموده امام راحل، یهودیت از صهیونیست جدا است و ما یهودیان کرمانشاه، انزجار و تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام می‌داریم.

 تأکید کلیمیان تهران بر آتش‌بس فوری
جمعی از اعضای جامعه کلیمیان تهران نیز روز گذشته در کنیسه یوسف آباد این شهر تجمع کردند. در این تجمع که چهره‌هایی چون خاخام یوسف حمامی لاله زار و دکتر همایون سامه‌یح، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، جامعه یهودیان تهران ضمن محکومیت نسل کشی رژیم صهیونیستی، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.در اصفهان نیز، کلیمیان این شهر، در راهپیمایی خود، ضمن حمل پرچم فلسطین، شعارهایی چون «مرگ بر صهیونیست غاصب» سر دادند.

کلیمیان شیراز: حساب یهودیت از صهیونیست جدا است
اعضای جامعه کلیمیان شیراز هم در کنیسه ربیع‌زاده این شهر تجمع کردند و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، نشان دادند که یهودیت از صهیونیست جدا است.
امیرعلا سالاری، رئیس انجمن کلیمیان شیراز، هدف از این تجمع را اعلام برائت از اعمال رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: ما در این تجمع خواستار آتش بس فوری در غزه هستیم و از سازمان‌های بین‌الملل درخواست داریم هرچه زودتر سوخت و غذا را به غزه برسانند و کمک کنند تا مردم زجرکشیده غزه هرچه زودتر به زندگی خود بازگردند. وی اضافه کرد: ما اعلام می‌کنیم که با نام یهودیت کشتار و جنایت نکنند. ما عمل آنان را شنیع می‌دانیم و محکوم می‌کنیم. امیردوستان، دبیر انجمن کلیمیان شیراز نیز با بیان اینکه هدف ما از این تجمع، جلوگیری از سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از یهودیت است، اظهارکرد: متأسفانه برخی نظام سیاسی صهیونیستی و یهودیت را کنار هم قرار می‌دهند و این باعث می‌شود رژیم صهیونیستی بتواند مظلوم نمایی کرده و به اقدامات خود مشروعیت بدهد. ما جمع شدیم تأکید کنیم تا یهودیت به عنوان یک مذهب توحیدی، با نظریات و تفکرات یک نظام سیاسی که همان رژیم صهیونیستی است، کاملاً متفاوت است.
اعلام تنفر از صهیونیسم که از سوی حاضران در این گردهمایی‌ها صورت گرفت، درحالی است که پیشتر خاخام حمامی لاله زار، رهبر کلیمیان ایران نیز با اشاره به آموزه‌های تورات از رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک حزب سیاسی یاد کرد که بی‌شرمانه به خاک فلسطین تجاوز می‌کند و از آزادگان جهان خواست حساب یهودیان را از این رژیم جدا کنند.
وی تأکید کرد: همان‌گونه که هیچ کسی داعش را نماینده اسلام نمی‌شناسد، کسی هم صهیونیست را نماینده یهود نمی‌داند و نخستین مخالفت‌ها با این رژیم از سوی یهودیان مطرح شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی