صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

فوتبال ایران

عیادت تاج از مدافع ملی‌پوش پرسپولیس
پورعلی‌گنجی مرخص شد
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال صبح دیروز به همراه مهدی خراطی (رئیس دپارتمان تیم ملی) و محمدحسین حمیسی (رئیس حراست فدراسیون) با حضور در بیمارستان از مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع ملی‌پوش پرسپولیس که یکشنبه پای خود را جراحی کرد، عیادت کردند. تاج در این دیدار، ضمن آرزوی سلامتی برای پورعلی‌گنجی، بر حمایت فدراسیون فوتبال از این مدافع تیم ملی به پزشکان تیم ملی تأکید کرد. همچنین مریم آزمون سرمربی تیم ملی بانوان که به همراه این تیم در استرالیا حضور دارد، در تماسی تلفنی با پورعلی‌گنجی گفت‌وگو و برای این بازیکن آرزوی سلامتی کرد. پس از این ملاقات و انجام آخرین مراحل درمان بیمارستانی توسط دکتر خانلری و دکتر شهاب، پورعلی گنجی از بیمارستان مرخص شد تا ادامه درمان خود را زیر نظر کادر فنی و کادر پزشکی تیم ملی دنبال کند. گفتنی است یحیی گل‌محمدی، سروش رفیعی و کادر پزشکی پرسپولیس هم بامداد دوشنبه به نمایندگی از سایر اعضای این تیم از پورعلی‌گنجی عیادت کردند.


قلی‌زاده به جام ملت‌ها می‌رسد
علی قلی‌زاده با قراردادی سه‌ساله راهی لخ‌پوزنان شد و این تیم لهستانی مبلغ ۱.۸ میلیون یورو برای جذب او پرداخت کرد تا یکی از گران‌ترین نقل‌وانتقالات تاریخ لیگ این کشور رقم بخورد. با این حال این بازیکن هنوز نتوانسته برای لخ پوزنان به میدان برود و به دلیل مصدومیت تاکنون دور از میادین بوده است. به گزارش سایت Transfery، سران لخ پوزنان اعلام کردند که قلی‌زاده بزودی از بند مصدومیت رهایی می‌یابد و می‌تواند تا نهایت سه هفته دیگر به میادین بازگردد. به این ترتیب قلی‌زاده می‌تواند تا قبل از شروع جام ملت‌های آسیا خودش را در تیم باشگاهی‌اش در لهستان نشان دهد و به تیم ملی دعوت شود.


بیانیه استقلال علیه پرسپولیس
پس از صحبت‌هایی که پرسپولیسی‌ها در روزهای اخیر به خصوص پس از بازی با ملوان علیه استقلال انجام دادند، باشگاه استقلال هم به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و در بیانه‌ای نوشت: «ظاهراً در این فوتبال، اگر سکوت کنید تصور می‌کنند بی‌زبان و بی‌دفاع هستید و نمی‌توانید در مقام دفاع و پاسخگویی مقابل اظهارات بعضاً بیهوده و فاقد وجاهت قانونی حاضر شوید .گویا دلیل تساوی پرسپولیس مقابل ملوان، استقلال بوده، چرا که تعدادی از اعضای این تیم به طور هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، به جای توضیح فنی درباره دلایل توقف‌شان، پای استقلال و مسئولانش را وسط کشیده‌اند. بدون شک، اگر اشتباه داوری دیگری در این مسابقه به نفع پرسپولیس رخ می‌داد و برنده می‌شدند، مثل همان سه‌هفته‌ای که با اشتباهات داوری بردند و باخت را با گل آفساید به مساوی تبدیل کردند، هیچ نمی‌گفتند و این بار هم در کمال آرامش و به دور از دوربین‌ها و میکروفن‌ها، آرام و بی‌صدا محو می‌شوند و به خانه‌های‌شان بازمی‌گشتند.» استقلال در ادامه آورده است:«‌پرسپولیسی‌ها در حالی این سناریوی منسوخ و نخ‌نما را نوشته‌اند که در روزهای گذشته بارها و بارها درباره استقلال، با پست و استوری و مصاحبه، خودنمایی کرده‌اند. آیا این صحبت‌ها به ادعای سرمربی پرسپولیس با آن ادبیات که «گنده‌تر از دهان‌شان حرف زده‌اند» درباره همین دخالت‌ها و اظهارات بیجا و غیرقانونی سه عضو این باشگاه درباره استقلال و موضوعاتش، صدق نمی‌کرد؟ باشگاه استقلال برای دفاع از حق و حقوق تیمش، از این پس سکوت نخواهد کرد و اگر قرار است هر فردی به خود اجازه دخالت در موضوع کاهش رقم قراردادها یا عدد و رقم قرارداد استقلالی‌ها را دهد، در مقام پاسخگویی برمی‌آید و واقعیت‌هایی را برملا می‌کند که باب میل‌شان نیست. از کسانی هم که در روزهای گذشته اتهاماتی بی‌اساس را متوجه باشگاه استقلال کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی