صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

با توقف پرسپولیس و سپاهان و صدرنشینی استقلال رقم خورد

هفته غیرمنتظره!

حامد جیرودی
خبرنگار

فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و همین موضوع آن را به پرطرفدارترین رشته ورزشی جهان تبدیل کرده است. در این بین، نتایجی در هفته هشتم لیگ برتر رقم خورد که این غیرقابل پیش‌بینی بودن در آن مشهود بود و باعث شد وضعیت جدیدی در جدول رده‌بندی مسابقات به‌وجود بیاید. از توقف پرسپولیس و سپاهان گرفته تا شکست تراکتور و فولاد و تساوی پرگل گل‌گهر و هوادار. بازی‌هایی که چهار دیدار آن برنده داشت و چهار بازی هم به تساوی انجامید. در این دیدارها 14 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد تا به‌طور میانگین، 1.75 گل در هر مسابقه به ثمر رسیده باشد.

آبی‌ها در جایگاه نخست
قطعاً برنده اصلی هفته هشتم، استقلال بود. تیمی که توانست با برتری 1-0 مقابل آلومینیوم، چهارمین برد پیاپی خود در لیگ بیست و سوم را جشن بگیرد. شاگردان جواد نکونام با گلی که آرمان رمضانی به ثمر رساند، 18 امتیازی شدند تا با توجه به توقف پرسپولیس، صدر جدول را دوباره از آن خود کنند. حالا آبی‌پوشان با امیدواری بیشتری به ادامه بازی‌های‌شان می‌نگرند و امیدوارند بتوانند در هفته‌های سخت باقی‌مانده این جایگاه را حفظ کنند.

نتایج پرنوسان، سکوی خوب
ذوب‌آهن که در هفت بازی ابتدایی‌اش پرنوسان ظاهر شده و برد و باخت و تساوی را در هم ادغام کرده، این هفته برابر تراکتور به پیروزی 1-0 دست یافت که باعث شده شاگردان محمد ربیعی سکوی سوم جدول را از آن خود کنند. اما با وجود این جایگاه خوب، حالا باید دید این مربی که در مس رفسنجان توانایی‌های خود را نشان داده بود، چه زمانی گاندوها را به ثبات می‌رساند.

خمز زمستان تبریز را دوباره می‌بیند؟
اما تراکتور یکی از تیم‌هایی است که حالا وارد بحران شده است. این تیم که کارش را با دو باخت در لیگ برتر آغاز کرد، با چهار برد پیاپی به روزهای خوب خود بازگشت اما شاگردان پاکو خمز در دو بازی اخیرشان بازنده شدند تا سرمربی اسپانیایی دوباره لب به گلایه از آنها بگشاید و باز هم به این اشاره کند که تراکتور پرستاره را خودش نبسته است. در این میان، هرچند که مدیران تراکتور حمایت‌شان را از این تیم اعلام کرده‌اند اما معلوم نیست در صورت ادامه نتایج ضعیف یا حتی یک باخت دیگر، خمز روی صندلی‌اش باقی بماند و زمستان امسال تبریز را ببیند یا خیر!

دومین شکار بزرگ شمس آذر
فولاد بعد از دو پیروزی متوالی که با مربیگری خوان ایگناسیو مارتینز به دست آورد، اولین شکستش با این مربی اسپانیایی را تجربه کرد و در اهواز، برابر شمس آذر بازی را 1-0 واگذار کرد. در این میان، باید به کار بزرگ قزوینی‌ها در رسیدن به این برد پرداخت. شاگردان سعید دقیقی که در بازی معوقه هفته ششم تراکتور را در تبریز برده بودند، این هفته هم یک پیروزی خوب دیگر خارج از خانه به دست آوردند تا از انتهای جدول فاصله بگیرند و به روزهای بهتر امیدوار شوند.

پرگل‌ترین بازی هفته
کمتر کسی فکر می‌کرد که بازی گل‌گهر و هوادار، پرگل از آب در بیاید اما این اتفاق رخ داد و دو تیم برابر هم به تساوی 3-3 رسیدند تا علاقه‌مندان شاهد به ثمر رسیدن شش گل در این مسابقه باشند و پرگل‌ترین بازی هفته در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان رقم بخورد. این دومین تساوی شاگردان مارینوس اوزونیدیس بود ولی وضع هوادار بغرنج‌تر است. چرا که شاگردان محمود فکری، شش بازی است که رنگ برد را ندیده‌اند و همین باعث شده تا جزو تیم‌های پایین جدول باشند.

پیکان با چرخ‌های پنچر
پیکان یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتر است که چرخ‌های پنچری دارد! شاگردان رسول خطیبی اگرچه در هفته هفتم توانستند به اولین بردشان دست پیدا کنند اما بازی معوقه هفته ششم‌شان به پرسپولیس را باختند و در هفته هشتم هم برابر مس رفسنجان بازنده شدند تا دوباره روی مسیر ناکامی قرار بگیرند و حالا باید دید خودروسازان کی تیم‌شان را تعمیر می‌کنند!

استعفای ساکت پس از برد
مس رفسنجان که در ابتدای فصل روزهای سخت و پرتنشی را با هدایت ساکت الهامی سپری کرده بود، در دو هفته اخیر توانست به دو برد پیاپی دست پیدا کند تا به نظر برسد به آرامش رسیده اما الهامی در اقدامی غیرمنتظره دیروز به‌دلیل آنچه مشکلات مالی در مس رفسنجان عنوان شد، از سمت خود استعفا داد و حالا باید دید نارنجی‌پوشان با او به کارشان ادامه می‌دهند یا مربی جدیدی را به خدمت می‌گیرند.

اوضاع بد تیم‌های خوزستانی
با تساوی 1-1 صنعت نفت و استقلال خوزستان، عبدالله ویسی هم از سرمربیگری تیم آبادانی کناره‌گیری کرد که البته با آن مخالفت شد. همان‌طور که پیش از این با استعفای سیروس پورموسوی از هدایت آبی‌های اهواز مخالفت شده بود. با این حال، آنچه مشخص است این است که اوضاع این دو تیم هم استانی خوب نیست. نفت در پنج بازی اخیرش به پیروزی نرسیده و استقلال خوزستان هم که تنها تیم بدون برد لیگ است!

روز پرحاشیه سپاهان
بالاخره سپاهان هم پس از پنج برد پیاپی، در یک بازی متوقف شد و برابر نساجی به تساوی 1-1 دست یافت تا اولین مساوی‌اش در لیگ بیست و سوم را تجربه کند. شاگردان ژوزه مورایس در شرایطی این نتیجه را گرفتند که بازیکنان این تیم از جمله رامین رضاییان از ساعت برگزاری مسابقه در ساعت 15 ناراضی بودند. ضمن اینکه برایان دابو هم از تعویض شدن خود ناراضی بود که واکنش سرمربی پرتغالی سپاهان به او بازتاب زیادی داشت و باعث شد تا زردپوشان اصفهانی، روز پرحاشیه‌ای را در قائمشهر تجربه کنند.

نفس راحت رحمتی
حضور همزمان نساجی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، باعث شده تا تیم شهر خسته دوران پرفشاری را تجربه کند. در این میان، تیغ تیز انتقادها به سراغ سید مهدی رحمتی رفت و او که تیمش سه باخت پیاپی در لیگ و آسیا داشت، مورد سؤال هواداران قائمشهری قرار گرفت. با این حال، تساوی برابر سپاهان باعث شد تا رحمتی فعلاً نفس راحتی بکشد و باید دید او می‌تواند نساجی را از این وضعیت خارج کند یا خیر!

ملوان یقه سرخ‌ها را گرفت
اگر باخت پرسپولیس برابر النصر در لیگ قهرمانان را کنار بگذاریم، تنها تیمی که توانسته بود در سال 1402 از سرخپوشان پایتخت امتیاز بگیرد، ذوب‌آهن در هفته سوم بود که برابر پرسپولیس به تساوی رسید اما در هفته هشتم، ملوان این کار را برای دومین مرتبه تکرار کرد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی پس از سه برد پیاپی در لیگ و دو پیروزی در آسیا، متوقف شوند. شاگردان مهدی تارتار در این فصل به تیم قابل احترامی تبدیل شده‌اند که به غیر از باخت هفته اول به ذوب‌آهن، دیگر در خانه نباخته‌اند و در کل هم شش بازی است که شکست نخورده‌اند و همین باعث شد یکی از امتیازات خوب هفته هشتم را در تنها بازی بدون گل هفته به دست آورند.

تارتار همچنان در انتظار برد مقابل پرسپولیس
مهدی تارتار با وجود کسب این نتیجه خوب، در 9 دوئل اخیرش با پرسپولیس نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند. او آخرین‌بار در دیدار رفت لیگ نوزدهم با یک گل در ورزشگاه آزادی با تیم نفت مسجدسلیمان از سد پرسپولیسی گذشت که هدایتش به عهده گابریل کالدرون بود و در 9 رویارویی اخیرش با سرخ‌پوشان پایتخت نتوانسته به پیروزی دست پیدا کند.

 

بــــرش

توقف پس از 13 بازی
پرسپولیس هم برای نخستین‌بار در این فصل، در یک بازی خارج از خانه موفق به کسب سه امتیاز نشد. شاگردان گل‌محمدی پس از باخت به فولاد در هفته هفدهم لیگ بیست‌ودوم، در 13 مسابقه رسمی بعدی خود در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا که عنوان میهمان را یدک می‌کشیدند به پیروزی دست یافتند و حالا ترمز آنها به وسیله یک پرسپولیسی کشیده شد.

جستجو
آرشیو تاریخی