صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و شانزده - ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث با سامانه میراث

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد: سامانه میراث دغدغه ۱۸ ساله انتقال قهری دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث را برطرف می‌کند.
به گزارش سمات، محمود حسنلو در همایش تشریح فرایند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث اظهار داشت: رونمایی از سامانه تسهیم هوشمند و انتقال مکانیزه دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان (سامانه میراث) دغدغه حدود ۱۵ میلیون نفر را حل و فصل می‌کند.
وی با بیان ‌اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ درگذشته‌اند، افزود: امیدواریم با همکاری شرکت‌های کارگزاری بتوانیم برگ زرین دیگری را در ارائه خدمات به جامعه سهامداری رقم بزنیم.
حسنلو گفت: شرکت سپرده‌گذاری‌ مرکزی در سال‌های گذشته تجارب ارزشمندی را با صنعت کارگزاری پشت سرگذاشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به احراز هویت حضوری و غیرحضوری به صورت الکترونیک در سامانه سجام و فروش سهام عدالت در سال ۹۹ اشاره کرد.
معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۴ میلیون نفر در سامانه سجام ثبت‌‎نام کرده‌اند که این موضوع برای شرکت‌های کارگزاری یک فرصت ویژه را شکل داده است، تصریح کرد: در موضوع تقسیم قهری سهام عدالت به وراث نیز مجدداً یک فرصت نهفته برای کارگزاران به وجود می‌آید و با توجه به اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متوفی سهام عدالت در ایران وجود دارد، پیش‌بینی می‌کنیم یک جامعه حدود ۱۵ میلیون نفری برای ورود به بازار سهام در انتظار صنعت کارگزاری باشد که می‌تواند یک فرصت بزرگ و مغتنم برای کارگزاران در جهت جذب مشتریان جدید باشد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی