صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۳

اخبار

جسد بازیگر «فرندز» در خانه‌اش پیدا شد
پلیس لس‌آنجلس، جسم بی‌جان متیو پری، بازیگر۵۴ ساله امریکایی، بازیگر سریال «فرندز» (دوستان) را در جکوزی خانه‌اش پیدا کرده و علت مرگ خفگی در آب اعلام شده است.سریال «فرندز»، که زندگی ۶ دوست جوان را در نیویورک‌سیتی به تصویر می‌کشید، از ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ پخش شد. آخرین اپیزود آن ۵۲.۵ میلیون بیننده در امریکا داشت که آن را به پربیننده‌ترین قسمت یک سریال تلویزیونی در آن دهه بدل کرد. وی در سال ۱۹۹۶ برای نخستین‌بار به‌خاطر سریال دوستان نامزد دریافت جایزه بهترین کمدین امریکایی شد. این سریال کمدی همچنین با بازیگری جنیفرانیستون، کورتنی کاکس، دیوید شوییمر، مت لابلانک و لیسا کودرو یکی از موفق‌ترین نمایش‌های تاریخ تلویزیون شد./ایرنا

کاریکاتورهای امریکای لاتین در راه موزه هنرهای معاصر
موزه هنرهای معاصر تهران با برپایی نمایشگاه «کارتون و کاریکاتورامریکای لاتین» درهای خود را به روی علاقه‌مندان هنرهای تجسمی باز می‌کند.
موزه هنرهای معاصر تهران که از اول آبان ماه جهت آماده‌سازی نمایشگاه جدید خود تعطیل بود، از سه‌شنبه ـ نهم آبان ماه ـ با برپایی نمایشگاهی جدید به کار خود ادامه می‌دهد.
درمراسم افتتاحیه نمایشگاه «کارتون و کاریکاتور امریکای لاتین» محمد خراسانی‌زاده (مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران)، مسعود شجاعی طباطبایی (دبیر نمایشگاه) و سید امیرجاوید (قائم مقام حوزه هنری در امور بین‌الملل) حضور خواهند داشت. این مراسم، سه‌شنبه ـ نهم آبان ماه ـ ساعت 10 صبح برگزار می‌شود./ایسنا

قتل «جان لنون» سریال می‌شود
قتل «جان لنون» در سال ۱۹۸۰ و تحقیقات در مورد قاتل او «مارک دیوید چپمن» قرار است موضوع یک سریال سه قسمتی جدید به روایت «کیفر ساترلند» باشد.«لنون» در دسامبر ۱۹۸۰ در محل سکونتش در شهر نیویورک به قتل رسید. «چپمن» که برای ارتکاب این جرم پنج گلوله از یک هفت تیر مخصوص ۰.۳۸ شلیک کرد، به کشتن لنون اعتراف کرد و به ۲۰ سال حبس محکوم شد.این سریال مستند شامل فیلم‌هایی است که قبلاً دیده نشده بود، از جمله روایت‌های شاهدان عینی و عکاسی از صحنه جرم و همچنین مصاحبه‌هایی با روانپزشکان، وکلا، کارآگاهان و دادستان‌های چپمن درکنار روایت‌های برخی از نزدیکان لنون.« لنون» به‌ همراه «پل مک‌کارتنی» یکی ازموفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به حساب می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتل‌ها» از هم پاشید، او به صورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد./ایسنا

«گوشتخوار» به پردیس تئاتر شهرزاد می‌رود
نمایش «گوشتخوار» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی عادل عزیزنژاد و تهیه‌کنندگی محمد بسطامی از هفت آبان لغایت هفتم آذر ساعت ۲٠:۱۵ دقیقه در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
در خلاصه نمایش آمده است: «پوست‌کندن آدم‌ها کار آسونیه، باید با دقت پوست و آروم و باحوصله بکنی، باید بالذت پوست بکنی، پوست نباید گوشت و جدا کنه، باید استخون و با خودش بکشه بیرون...»
عادل عزیزنژاد، شیرین عطاالهی، مینا هادی‌زاده، محدثه بالازاده، یلدا تحویلدار، پریا مددی، نهال مطیعی، نسترن باقرزاده، هدیه بختیاری و مینا ولی بازیگران نمایش «گوشتخوار» هستند.

روزهای سینمای ژاپن در خانه هنرمندان ایران
سه فیلم از سینمای معاصر ژاپن در قالب برنامه «روزهای سینمای ژاپن» در سالن استاد فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران نمایش داده می‌شود.
براین اساس فیلم‌های «گل‌های دیگری» به کارگردانی اوکودا یوسوکه، سه‌شنبه ۹ آبان، «خداحافظی طولانی» ساخته ناکانو ریوتا، چهارشنبه ۱۰ آبان و «درخت آلوی تنها» به کارگردانی واجیما کوتارو، پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ در سالن استاد فریدون ناصری، خانه هنرمندان ایران نمایش داده خواهد شد.
«گل‌های دیگری» داستان مردی جوان به نام «تاکاآکی» است که برادر بزرگ‌ترش را ازدست داده وبه دیدار پدر و مادرش می‌رود. درهمان زمان، گلدانی از بالای ساختمان محل زندگی آنها روی سر مرد همسایه می‌افتد و باعث فوت او می‌شود. تاکاآکی تلاش می‌کند بفهمد که آیا پدرش در این حادثه نقشی داشته یا خیر./ایرنا

 

جستجو
آرشیو تاریخی