صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و پانزده - ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

ارائه گزارش وضعیت غزه در جلسه دولت

در جلسه روز گذشته هیأت دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی برگزار شد، وزیر امورخارجه گزارشی جامع از آخرین اوضاع غزه و نیز اقدامات جمهوری‌اسلامی ایران برای تسریع در توقف جنایات رژیم صهیونیستی ارائه کرد.
حسین امیرعبداللهیان با‌اشاره به اینکه تأثیرات ضربه عملیات طوفان‌الاقصی به حدی است که برخی محافل امریکایی آن را فروپاشی امنیتی و سیاسی این رژیم توصیف کردند، گفت: با وجود تقلای ماشین جنگی رژیم صهیونیستی با مدیریت امریکا برای اعاده حیثیت از دست‌رفته، ابتکار عمل در میدان در اختیار مجاهدین جریان مقاومت است.
در ادامه رئیس‌جمهور با بیان اینکه فلسطینی‌های ساکن غزه در عین مظلومیت با اقتدار در مقابل جنایات سبعانه رژیم صهیونیستی ایستادگی کردند، همت مجاهدان مقاومت در دفع حمله صهیونیست‌ها به غزه را خلق حماسه‌ای بزرگ توصیف کرد.
رئیس‌جمهور در ادامه با تبریک انتصاب شایسته آقایان فتاح و دهقان به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و نیز بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، از تلاش‌ها و ابتکارات ارزشمند محمد مخبر در سال‌های تصدی مسئولیت ستاد اجرای فرمان امام(ره) قدردانی و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های این دو نهاد با دولت در دوره جدید نیز به نحو احسن جریان داشته باشد.
در این جلسه سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی 100 درصدی استان‌ها برای پیوستن به اجرای طرح کالابرگ و مشارکت بیش از 5 میلیون خانوار در این طرح با رضایتمندی 90 درصدی خبر داد. وی بااشاره به برنامه منسجم دولت برای رفع سوءتغذیه کودکان و نیز کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار اظهارکرد: شنبه گذشته برای نخستین‌بار 123 هزار و 578 کودک از یارانه یک میلیون تومانی که برای رفع سوءتغذیه کودکان درنظر گرفته‌شده، بهره‌مند شدند.
جستجو
آرشیو تاریخی