حوادث جهان

آتش‌سوزی هولناک هتلی در روسیه
هتلی در شهر «نابرژنیه چلنی» در روسیه طعمه حریق شد.
به گزارش «بی ان ان»، با طلوع سپیده‌دم یکشنبه در شهر نابرژنیه چلنی در روسیه، جهنمی غیرمنتظره در حال وقوع بود. هتل کامارومز، ساختمانی چهار طبقه در خیابان موسکوسکیو، به سرعت در برابر آتش‌سوزی که قرار بود تمام ساختار آن را فرا بگیرد تسلیم می‌شد.
آتش‌نشانان شهر با 77 نیروی متخصص با 25 واحد تجهیزات پیشرفته آتش‌نشانی وارد عمل شدند. در حالی که ساعت 9:40 صبح به وقت مسکو را نشان می‌داد، آنها یک عملیات هماهنگ دقیق را برای خاموش کردن آتش و تخلیه محل آغاز کردند.
موفقیت مأموریت آنها با تخلیه امن همه 72 نفر در هتل مشخص شد. در میان دود و هرج و مرج، هیچ تلفات جانی گزارش نشده است اما هتل کامارومز به یک اسکلت سوخته تبدیل شد. علت این فاجعه هنوز مشخص نیست.
 
هپاتیت، مدارس اوکراین را تعطیل کرد
وزارت بهداشت اوکراین بامداد یکشنبه اعلام کرد که به دنبال شیوع بیماری هپاتیت A در شهر وینیتسیا، مدارس این شهر از روز دوشنبه تعطیل و کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار خواهند شد.
ایهور کوزین معاون وزیر بهداشت اوکراین شنبه شب در فیس‌بوک خود نوشت: اکنون نکته اصلی، مشخص کردن مراکز اصلی و علل شیوع این بیماری است تا هرچه سریع‌تر از انتشار ویروس هپاتیت A در بین مردم جلوگیری شود.
وی افزود: در حال حاضر ۱۴۱ نفر از مردم شهر وینیتسیا و حومه آن به دلیل ابتلا به ویروس هپاتیت A در بیمارستان بستری هستند. افرادی که به هپاتیت A مبتلا می‌شوند ممکن است برای چند هفته تا چند ماه احساس بیماری کنند، اما معمولاً به طور کامل بهبود می‌یابند.
کوزین گفت: تاکنون به هیچ دلیل مشخصی برای شیوع یکباره این بیماری در این منطقه دست نیافته‌ایم، اما در حال بررسی و یافتن مراکز انتشار ویروس هپاتیت A بویژه از طریق دنبال کردن سابقه و حلقه تماس افراد مبتلا هستیم.
 
مرگ بازیکن هاکی مقابل چشم تماشاچیان
آدام جانسون، بازیکن ٢٩ ساله هاکی روی یخ امریکا پس از جراحت ناشی از بریدگی تیغه اسکیت در جریان مسابقه جان باخت. وی پس از یک برخورد شدید با بازیکن تیم حریف به علت جراحت با تیغه اسکیت دچارخونریزی و مرگ شد.
این حادثه درمقابل دیدگان ٨ هزار تماشاگر رخ داد. بازی بلافاصله پس از این حادثه متوقف شد.

اتفاقی عجیب برای ستاره لیورپول
رسانه‌های محلی کلمبیا و همچنین فابریتزیو رومانو، خبرنگار مشهور دنیای فوتبال تأیید کردند که پدر و مادر لوئیس دیاز، ستاره ۲۶ ساله لیورپول گروگان گرفته شده‌ بودند که با ورود پلیس به این ماجرا، مادر دیاز ساعتی بعد، از دست اشرار نجات پیدا کرد اما مأموران موفق به نجات دادن پدر خانواده نشده بودند.
تا اینکه میرور انگلیس گزارش داد در پی یک درگیری خونین در محل گروگانگیری که منجر به کشته شدن دو تن نیز شده است، پدر لوئیس دیاز نجات پیدا کرده و به آغوش خانواده‌اش بازگشته است.   باشگاه لیورپول با انتشار بیانیه‌ای، حمایت کامل خود از دیاز در این شرایط سخت را اعلام کرد. تحقیقات برای یافتن علت این گروگانگیری ادامه دارد.

درخواست خانواده قربانیان حادثه مرگبار سئول
یک سال پس از حادثه ازدحام جمعیت در سئول و کشته شدن ۱۵۹ نفر، خانواده قربانیان از دولت می‌خواهند در مورد دلیل اصلی وقوع این فاجعه شفاف‌سازی کند. به گزارش آسوشیتدپرس، حادثه ازدحام جمعیت محله «ایته وون» شهر سئول ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ در شب جشن هالووین رخ داد و جان ۱۵۹ را گرفت.
حادثه ایته وون اندوه فراوانی را در سراسر این کشور برانگیخت زیرا بیشتر قربانیان در دهه ۲۰ تا ۳۰ سالگی خود بودند. مردم همچنین احساس عصبانیت می‌کردند زیرا دولت از حادثه کشتی سئول در سال ۲۰۱۴ که باعث کشته شدن ۳۰۴ نفر شده بود درس نگرفته و بار دیگر به تدابیر امنیتی بی‌توجهی کرده بود. بیشتر قربانیان حادثه کشتی سئول نوجوانانی بودند که در اردوی مدرسه به سر می‌بردند.
ماه ژانویه (دی/ بهمن)، تحقیقات رسمی پلیس به این نتیجه رسید که با وجود انتظار حضور گسترده مردم در ایته وون، پلیس و مسئولان مرتبط نتوانسته بودند جمعیت را به‌درستی کنترل کنند. کارآگاهان همچنین نتیجه گرفتند که پلیس به تماس‌های اضطراری که پیش از رخداد این حادثه نسبت به ازدحام جمعیت هشدار داده بودند، توجه نکرده است.
خانواده درگذشتگان این حادثه در بیانیه مشترکی گفتند: رفتار دولت و حزب حاکم زخم‌های عمیق و دردناک‌تری را بر ما وارد می‌کند. ما فقط می‌خواهیم دلایل اصلی رخداد این حادثه در ۲۹ اکتبر ۲۰۲۲ را بدانیم که باعث به زمین افتادن هزاران نفر و کشته شدن ۱۵۹ نفر از آنان و وارد شدن آسیب روحی و جسمی به سایرین شد.
خانواده قربانیان و حامیان آنها از یون سوک یول رئیس‌جمهوری کره جنوبی خواسته‌اند که عذرخواهی صمیمانه‌تری کند و با انجام تحقیقات کامل و مستقل موافقت کند.
خانواده قربانیان روز یکشنبه مراسم یادبود رسمی برگزار کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی