صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور راهی خلیج‌فارس شد

گزارش - 1

به موازات کشتار بی‌رحمانه و جنایات چند جانبه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه که هر روز به اوج خود می‌رسد، ایالات متحده در برابر چشمان جهانیان بر حمایت مطلق خود از این اقدامات وحشیانه تأکید کرده و ابراز داشت، کاخ سفید هیچ چیزی را به ارتش رژیم صهیونیستی تحمیل نکرده و برای آن خط قرمز تعیین نمی‌کند و در همین ارتباط ناوی جدید را راهی خاورمیانه کرد.
پشتیبانی از رژیم صهیونیستی، از دیرباز از اصول اولیه فراجناحی سیاست خارجی امریکا بوده که قابل تفکیک به احزاب داخلی آن نیست. در همین راستا روز گذشته مجلس نمایندگان با اکثریت جمهوری خواهان اعلام کرد که تمام‌قد در کنار رژیم ایستاده است. اکنون ایالات متحده در برابر تحمیل شرایط ویژه و تهدیدات بالقوه جبهه مقاومت، در یک جبهه چندمنظوره قرار گرفته که از یک طرف با ارتقای سطح لجستیکی جنبه بازدارندگی را حفظ کرده و از طرفی با ارسال تجهیزات و نیروهای نظامی قدرت تهاجمی جنایتکارنه رژیم را تقویت می‌کند. اعزام روز گذشته ناو هواپیمابر یواس‌اس آیزنهاور از اقیانوس آتلانتیک به منطقه خاورمیانه از نمونه‌های آن است.
با وجود آنکه کاخ سفید و همپیمانان غربی رژیم اشغالگر تلاش می‌کنند که به‌طور فریبنده‌ای بر جنایات رژیم سرپوش گذاشته و سیر حمایتی خود را مشروعیت بخشند، اما شکسته شدن حصارهای خبری غربی موجب شد که افکار عمومی جهان و همچنین داخلی امریکا در برابر واقعیت‌ها قرار گرفته و با اعتراض به سیاست‌های حمایتی امریکا با مردم غزه اعلام همبستگی کنند.
روز گذشته در دور تازه‌ای از حمایت‌های مردمی از فلسطینیان، صدها معترض یهودی نیویورکی با سازماندهی گروه «صدای یهودی برای صلح» به ادامه جنگ علیه مردم غزه در یکی از مراکز بزرگ حمل و نقل این شهر اعتراض کردند. آنها با شعار «به نام ما نیست» و «بیشتر از این به اسرائیل سلاح ندهید» نسبت به حمایت امریکا از جنایات ابراز تأسف کردند و به طور تلویحی خواستار پایان دادن به انواع کمک‌های کاخ سفید شدند. آنها با انتقاد از سیاست‌های فعلی دولت بنیامین نتانیاهو در برگزاری بزرگترین نافرمانی مدنی در نیویورک، از سوی پلیس امریکا با خشونت مواجه شده و دستگیر شدند.
در همین راستا رهبران جامعه مسلمانان امریکا طی رایزنی با جو بایدن، با انتقاد از بی‌اعتنایی او به آمار شهیدان فلسطینی خواستار حمایت وی از برقراری آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و حماس شدند؛ خواسته‌ای که کاخ سفید تاکنون آن را رد کرده است.
از آغاز درگیری در غزه، بایدن و دولت واشنگتن با انتقادهای جدی از سوی مسلمانان امریکایی بابت نحوه رسیدگی‌ به این بحران روبه‌رو بوده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی