صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

تظاهرات خانواده اسرا مقابل خانه نتانیاهو

گزارش - 2

بنیامین نتانیاهو در حالی به جنگ و خونریزی در غزه می‌اندیشد و به‌وسیله آن به دنبال خریدن زمان برای بقای خود است که اعتراض‌ها در سرزمین‌های اشغالی علیه او و سیاست‌های جنگ طلبانه اش، رو به گسترش دارد.
به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، جمعه شب خانواده اسرایی که در غزه در دست حماس هستند، با تجمع مقابل اقامتگاه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، نگرانی خود را بابت بمباران و حمله زمینی شامگاه جمعه ابراز داشتند. این تظاهرات در حالی برگزار شد که پیش از آن پلیس رژیم صهیونیستی هر گونه تجمع مقابل اقامتگاه نتانیاهو را ممنوع اعلام کرده بود. با این حال پس از اینکه خانواده این اسرا خواهان برپایی تجمع شدند، پلیس با مشاهده خشم آنها، برای اینکه مانع خشونت‌های احتمالی از سوی آنها شود، به این خانواده‌ها اجازه داد، تظاهراتی را به صورت محدود برگزار کنند.
معترضان نیز در شعارهای خود از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستند، به‌خاطر شکست امنیتی و نظامی که از حماس خورده است، عذرخواهی کند. آنان همچنین در بیانیه‌ای که قرائت کردند، خواهان دیدار با اعضای کابینه جنگ شدند و تأکید کردند، جمعه شب، سخت‌ترین شب زندگی آنها بوده است. این در حالی است که پیشتر حماس اعلام کرده بود، 50 نفر از گروگان‌ها در حملات ارتش رژیم صهیونیستی جان باخته‌اند.از همین رو معترضان در بیانیه خود با تأکید بر اینکه چرا اعضای کابینه جنگ با آنها دیدار نمی‌کنند، اعلام داشتند، خواهان توضیحی از سوی این کابینه در مورد این مسأله شدند که آیا حمله زمینی می‌تواند جان گروگان‌ها را به خطر بیندازد؟
معترضان در همین حال از همه شهروندان اراضی اشغالی فلسطین خواستند، شامگاه روز شنبه (دیشب) در میدان کاپلان تل آویو حاضر شوند و در حمایت از آنها به کابینه جنگ و بویژه نتانیاهو و یوآو گالانت اعلام کنند که برای همه مردم جان اسرا اهمیت دارد.
اعتراضات مردمی در حالی جریان دارد که گزارش‌ها همچنین حاکی از افزایش 52 درصدی حملات سایبری علیه رژیم صیونیستی است.
به گزارش العربی الجدید، این حملات در جهت هک و افشای اطلاعات انجام شده‌اند. بنا بر این گزارش رژیم صهیونیستی در سه هفته اخیر صدها حمله دی داس ثبت کرده که بیشتر نهادهای دولتی و شرکت‌های بزرگی مانند بانک‌ها، موساد، کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و سایر نهادهای دولتی این رژیم را هدف می‌گیرند. بیلبوردهای الکترونیکی که در سطح شهرهای اراضی اشغالی قرار دارند نیز از دیگر اهداف این هک‌ها هستند و هکرها با استفاده از آنها تبلیغاتی در جهت حمایت از مردم غزه را منتشر کرده‌اند.

جستجو
آرشیو تاریخی