صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

ورزش ایران

برنزآسیا؛ سهم رکابزن جوان ایرانی
فاطمه عباسی، دختر رکابزن جوان ایرانی، مدال برنز کراس کانتری قهرمانی آسیا را گرفت. او در دومین روز قهرمانی آسیا، با رکابزنان آسیا در ماده کراس کانتری جوانان رقابت کرد و سهمش مدال برنز شد تا بعد از فرانک پرتوآذر، دومین رکابزن ایرانی باشد که در آسیا مدال گرفته است.
 

جانفشان پرچمدار اختتامیه پاراآسیایی
کاروان فرزندان ایران در مراسم اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با پرچمداری حسن جانفشان رژه رفت. حسن جانفشان ملی‌پوش جانباز تیم پاراتنیس روی میز ایران دراین دوره از بازی‌ها موفق به کسب دو مدال برنز انفرادی و دوبل شد و عصر دیروز در مراسم اختتامیه در هانگژو پیشاپیش کاروان ایران، پرچم سه رنگ ایران را دردست داشت.


صادقی جزو 5 بازیکن برتر آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از اتمام مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا 2023 به معرفی پنج بازیکن برتر هفته پرداخت و سعید صادقی که ستاره پرسپولیس در بازی با استقلال تاجیکستان بود و در این بازی دبل کرد، جزو این نفرات قرار گرفت. او پس از الکساندر میتروویچ (الهلال)، بغداد بونجاح (السد) و کریستیانو رونالدو (النصر) در رده چهارم این فهرست قرار گرفت و عادل الحوسنی (شارجه) هم پنجم شد.
 

 زمان آغاز اردوی تیم ملی فوتبال
تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است در روزهای 25 و 30 آبان در دیدارهای مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 به ترتیب به مصاف هنگ‌ کنگ و ازبکستان برود. برهمین اساس اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای این بازی‌ها از تاریخ دوشنبه 22 آبان در تهران آغاز می‌شود و نفرات لژیونر نیز به مرور به اردو اضافه می‌شوند. شاگردان امیرقلعه‌نویی پس از بازی با هنگ‌ کنگ تمرینات خود را تا روز 27 آبان در تهران ادامه می‌دهند و سپس در آن روز برای دیدار با ازبکستان راهی تاشکند خواهند شد. این بازی 30 آبان در ورزشگاه ملی تاشکند انجام می‌شود.


13 آبان؛ شروع جام‌جهانی سابر
رقابت‌های جام‌جهانی کلاس A شمشیربازی سابرجوانان 13 آبان‌ماه در تهران شروع می‌شود. در این دوره تیم‌های عراق، ترکیه، ازبکستان و ایران حضور دارند که در دو بخش انفرادی و تیمی برای دو روز با هم رقابت می‌کنند. تیم جوانان ترکیه هم با سرمربیگری مجتبی عابدینی، کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران به تهران می‌آید؛ مربی‌ای که بعد از قرارداد دو ساله با فدراسیون سوئد برای راه‌اندازی شمشیربازی اسلحه سابر سوئد، تنها چند ماه دوام آورد و دوباره با ترکیه به توافق رسیده است. تیم ایران هم با ترکیب نیما آقایی، محمدحسین مرزبند، مبین رضوی و دانیال والی‌نژاد در این مسابقات شرکت می‌کند.
 ‌

گرایی و قاسمپور نیاز به جراحی ندارند
جمعه حسن یزدانی کتف آسیب‌دیده‌اش را جراحی و فدراسیون کشتی اعلام کرد که بین چهار تا پنج ماه دوره نقاهت اوست و از کشتی دورخواهد بود. این جراحی 9 ماه مانده به بازی‌های المپیک پاریس اتفاق افتاد. یزدانی در شرایطی جراحی شد که کامران قاسمپور کشتی‌گیر پرامید تیم ملی برای کسب نشان طلای جهانی، شرکت در مسابقات جهانی 2023 بلگراد را به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران از دست داد و بعد از آن نیز هرچند عنوان شد اگر به آمادگی لازم برسد، شاید نماینده 97 کیلوگرم تیم ملی در بازی‌های آسیایی هانگژو باشد، اما این اتفاق نیز در پی ناآمادگی او رخ نداد. بنابراین کامران قاسمپور در هیچ یک از دو رویداد مهم امسال ملی‌پوش نشد. علاوه براو، محمدرضا‌گرایی نیز که در مسابقات جهانی نماینده وزن 67 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی بود و در نهایت موفق به کسب مدال برنز مسابقات و سهمیه المپیک شد، از ناحیه زانو آسیب دید و حتی این احتمال مطرح شد که به دلیل مصدومیت در مبارزه‌های شانس مجدد حاضر نشود. دکتر سهراب کیهانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون کشتی و پزشک متخصص کشتی‌گیران در خصوص مصدومیت ملی‌پوشان می‌گوید: «گرایی پارگی رباط داخلی داشت، احتمالاً او را بزودی خواهم دید، اما نیاز به جراحی ندارد. آسیب‌دیدگی کامران قاسمپور هم ضایعه‌ای نیست که بهبود پیدا نکند. او هم نیازی به جراحی ندارد و به تدریج بهتر خواهد شد.
 

یخچالی همچنان در آلمان می‌تازد
بهنام یخچالی، ستاره تیم ملی بسکتبال ایران باز هم در لیگ Pro A آلمان خوش درخشید. در ادامه رقابت‌های بسکتبال لیگ Pro A آلمان، تیم رومراشتروم گلادیاتورتریر که بهنام یخچالی را به عنوان لژیونر ایرانی در اختیار دارد برابر کارلسروهه به میدان رفت و با نتیجه ۷۳ - ۷۱ به برتری رسید تا چهارمین بردش را در این فصل را به دست آورد. در این دیدار ملی‌پوش کشورمان عملکرد خوبی داشت. او۱۳ امتیاز، ۴ ریباند، ۳ پاس گل و کارایی ۱۲ را به ثبت رساند تا یکی از تأثیرگذارترین بازیکن تیم خود باشد. یخچالی همچنین به همراه مارتن لینسن امتیازآورترین بازیکن تیمش شد. گلادیاتورها با این برد به رتبه سوم جدول صعود کردند وهمچنان درخانه شکست‌ناپذیر باقی ماندند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی