صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و چهارده - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

یک سهمیه المپیک دوچرخه‌سواری جاده برای ایران

با پایان مهلت تعیین سهمیه‌های المپیک از رنکینگ جهانی دوچرخه‌سواری جاده، یک سهمیه هم به ایران تعلق می‌گیرد.
اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری UCI
۲۴ آبان به طور رسمی در نامه به کشورها تعداد سهمیه‌ها را اعلام می‌کند. کشورها تا۲۴ آذر فرصت دارند تأییدیه سهمیه را ارسال کنند. با این حال ایران روی کاغذ یک سهمیه المپیک پاریس دارد و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد، این سهمیه را اتحادیه جهانی اعلام می‌کند.
سهمیه‌ای که دوچرخه‌سواری جاده ایران به لطف آسیایی‌هایی که از رنکینگ سهمیه گرفته‌اند، از قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ به آن رسید. در مسابقات قهرمانی آسیای چند ماه پیش، دو رکابزن قزاقستان اول و دوم، دو رکابزن ژاپن سوم و چهارم و رکابزن کره‌جنوبی پنجم شدند. محمد گنج‌خانلو از ایران هم ششمی را گرفت. قزاقستان در رنکینگ جهانی نوزدهم است و دو سهمیه المپیک گرفت. ژاپن، ازبکستان و چین هم بین رتبه بیست و یکم تا چهل و پنجم رنکینگ جهانی هستند و هر کدام یک سهمیه دارند. به این ترتیب قزاقستان و ژاپن از رنکینگ قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کنار گذاشته می‌شوند و با حذف رکابزنان آنها، ایران یکی از دو کشوری است که با بالاترین رده، یکی از دو سهمیه قاره آسیا را می‌گیرد. این سهمیه به نام کشور است.
طبق سیستم سهمیه المپیک دوچرخه‌سواری جاده، ۴۵ کشور اول رنکینگ جهانی سهمیه المپیک می‌گیرند و به دو کشور اول قاره آسیا، آفریقا و امریکا هم هر کدام یک سهمیه داده می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی