صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و سیزده - ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

افزایش ۲۹ درصدی برداشت چای
رئیس سازمان چای ضمن اشاره به افزایش ۲۹ درصدی برداشت برگ سبز چای نسبت به پارسال از پرداخت ۵۷ درصد مطالبات چایکاران کشور خبر داد.
حبیب جهانساز اظهار کرد: امسال چایکاران استان‌های شمالی کشور توانستند با برداشت ۱۴۹ هزار و ۳۱۰ تن برگ سبز چای و افزایش ۲۹ درصدی این محصول نسبت به سال گذشته رکورد ۱۳ ساله برداشت این محصول را بشکنند و بر تولید ملی بیفزایند. رئیس سازمان چای کشور گفت: تاکنون ۵۷ درصد مطالبات پرداخت شده و این سازمان با جدیت پیگیر دریافت مابقی مطالبات و واریز آن به حساب چایکاران است تا بتوانند با آرامش خاطر به به‌زراعی و بهسازی باغات چای برای سال زراعی آینده بپردازند.
 
شهرک اسباب‌بازی
در آستانه راه‌اندازی
وزارت صمت به دنبال این است صنعت اسباب‌بازی در شهرک تخصصی اسباب‌بازی رشد کند که در این زمینه پیگیری‌ها، مکاتبات و موافقت‌ها انجام شده و اگر محقق شود، اتفاق خوبی برای تولیدکنندگان است.
محسن حموله معاون دفتر صنایع خلاق و ورزشی وزارت صمت با بیان اینکه دفتر صنایع خلاق و ورزشی از سال۱۴۰۰ در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است، گفت: هشت رشته فعالیت از جمله اسباب‌بازی در این دفتر مشخص شدند و تولید، بازار، تجارت و بحث‌های مربوط به فناوری و کسب‌وکار این رشته‌ها از سوی کارشناسان دفتر رصد و هدایت می‌شود. وی با بیان اینکه در این مدت اقداماتی با برگزاری جلسات با افراد متخصص و کارشناسان در این صنعت انجام شده تا بتوانیم برای این صنعت پیشنویس سند راهبردی اسباب‌بازی را آماده کنیم، اظهار کرد: در این پیشنویس بخش‌های مختلف صنعت سرگرمی و اسباب‌بازی دیده شده است و بزودی بعد از جمع‌بندی از این سند رونمایی خواهد شد. در این سند نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدیدهای این رشته فعالیت تخصصی و چشم‌انداز پنج‌ساله صنعت اسباب‌بازی دیده شده است.

چین، خریدار
میگوی ایرانی
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به تازگی روسیه طالب خرید ماهی تن ایرانی شده است، گفت: بخش عمده میگوهای ایران، به چین صادر می‌شود.  آرش ثنایی با اشاره به اینکه ۷ بندر صیادی و ۴ مرکز تخلیه در استان سیستان و بلوچستان وجود دارد، گفت: در مجموع یازده مرکز به صیادان این استان خدمات ارائه می‌دهند. همچنین ناوگان صیادی بیش از یک هزار فروند و عمده‌ترین فعالیت صیادی ما صید ماهی تن است.
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان درباره میزان صید ماهی در سیستان و بلوچستان، افزود: این استان بیش از ۷۰ درصد صید ماهی تن در کشور را داراست و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۰ هزار تن از آب‌های ساحلی برداشت داشتیم. همچنین بیش از ۱۴۰ هزار تن مربوط به صید ماهیان تنکو است.
وی درباره بازارهای هدف صادرات ماهی تن، افزود: اکنون کنسرو تن ماهی ایران به کشورهای خارجی اعم از کشورهای حاشیه خلیج فارس، امارات عمان، پاکستان، عراق، لبنان و سوریه صادر می‌شود و به تازگی یک بازار جدید هم پیدا کردیم.

جستجو
آرشیو تاریخی