صفحات
شماره هشت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ آبان ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و سیصد و دوازده - ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - صفحه ۲

نقش تاریخی فرانسه در جنایات علیه فلسطین

دکتر محمدرضا غلامرضا
استاد دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل

حضور مکرون در اراضی اشغالی و حمایت تمام‌قد آن از رژیم صهیونیستی در سایه کشتار روزانه غیرنظامیان فلسطینی در غزه - که عمدتاً زن و کودک هستند - و محروم ساختن آنان از نیازهای اولیه همچون آب و برق و تخریب زیرساخت‌ها و منازل مسکونی متأثر از یک پیشینه تاریخی است که به مختصر بیان می‌گردد.
1.یهودیان فرانسه پس از یهودیان امریکا وسرزمین‌های اشغالی جمعیتی بالغ بر پانصد تا ششصد هزار نفر برآورد می‌شوند و سازمان یافته‌ترین تشکیلات یهودی را در اروپا دارا هستند. آیپک یهودیان در فرانسه بعد از آیپک امریکا با نفوذترین تشکیلات خارج از فلسطین اشغالی و زیر نظر کنگره جهانی یهود است.
2.کنگره جهانی یهود از ۱۷ سازمان اصلی و نهاد تشکیل می‌شود که سازمان جهانی صهیونیسم آژانس یهود از جمله آن می‌باشد. سازمان اطلاعات خارجی فرانسه جزو متحدین دستگاه‌های جاسوسی و تروریستی رژیم اشغالگر فلسطین محسوب می‌شود.
3.عدم حساسیت کشورهای عربی به‌ روابط فرانسه با رژیم صهیونیستی، زمینه را برای بهره‌برداری دستگاه‌های جاسوسی این رژیم ازظرفیت فرانسوی‌ها برای پیشبرد اهداف خود فراهم کرده و در یک مقطع زمانی پاریس ستاد فرماندهی منطقه‌ای موساد در اروپا و حتی مرکز فرماندهی و کنترل عملیات‌های مخفی در غرب آسیا بوده است.
4.طی دوران مسئولیت دومارانش برسازمان اطلاعات خارجی فرانسه، وی تلاش کرد درچهارچوب دکترین پیرامونی رژیم صهیونیستی ضمن حساسیت زدایی در بین کشورهای اسلامی نسبت به روابط پنهان با دستگاه‌های جاسوسی این رژیم، کمیته هماهنگی اطلاعاتی با حضور رؤسای سازمان‌های اطلاعاتی چند کشور اسلامی را ایجاد کند.
5.سازمان اطلاعات خارجی فرانسه امکان دسترسی واستفاده دستگاه‌های جاسوسی رژیم از نمایندگی‌های سیاسی و دیپلماتیک، سایر مراکز وابسته به فرانسه و حتی مدارس فرانسوی درکشورهای اسلامی و عربی را فراهم کرده و این رژیم از پوشش مراکز فوق برای انجام عملیات جاسوسی و عملیاتی بهره‌برداری کرده است.
6.فرانسوی‌ها درکنار انگلیسی‌ها خود را از پدیدآورندگان رژیم صهیونیستی می‌دانند.همکاری این کشور و انگلستان با رژیم صهیونیستی در جنگ با مصر، فروش انواع تسلیحات از جمله جنگنده‌های میراژ وهمکاری‌های جاسوسی از جمله این روابط است. ژاک شیراک، والری ژیسکاردستن، سارکوزی و امروز مکرون ازحامیان این رژیم هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی